събота, 7 април 2012 г.

Може ли блог без автор


Въпросът ми възникна от случайното откритие на една публикация на Еленко, когото аз много увжавам - "Топ 100 на най-егоцентричните български блогове". Класацията е направена, отчитайки употребата на думата "аз" в блог текстовете . Не може да я сравняваме с класацията на най-влиятелните брогъри, защото повечето от последните не са блогвали през 2007 г., когато е егоцентичната красация на Еленко.

Важно според мен е, че от блогърите в класицията на Forbes аз съм в 10-те, Боян Юруков - в 30-те, а Нели Огнянова - в 60-те най-егоцентрични блога. Останалите от топ-7 не са блогвали тогава.

Това за мен сочи един ясен извод - не може да имаш влиятелен или интересен блог без собствена, авторска позиция. Най-силният ми аргумент е, че дори Нели Огнянова, която се старае да е максимално дистанцирана от информацията, която публикува, е "уличена" в "аз"-центризъм,. Значи факторът "АЗ" е важен за възприятието на читателите. Те не искат абстрактни писания от кой да е, а искат мнения на автори. Което е още един аргумент в полза на гражданската журталистика - т.е., журналистиката през и чрез Интернет.

Няма коментари: