вторник, 19 октомври 2010 г.

Александр Розенбаум - Утиная охота (Утки) - в памет на Иво Карамански


В памет на Иво Карамански.

От него, в негово изпълнение, което бе великолепно, чух тази песен за първи път. Да, Иво беше бандит, но както бандит от онова първо поколение, където имаше и чест; така и като човек имаше чест и беше мъж. И да не се бе случил животът му така, Иво винаги щеше да бъде мъж с чест. Всъщност аз и досега мисля, че затова го елиминираха. Започнаха курвенските времена, за които той бе непригоден. Anyway...

Песента, която за мен винаги ще е свързана с него:

[видео]

[край на видеото]

Александр Розенбаум - Утиная охота (Утки)

В плавнях шорох,и легавая застыла чутко
Ай,да выстрел,только повезло опять не мне.
Вечереет,и над озером взлетают утки
Разжирели,утка осенью в большой цене.
Снова осень,закружила карусель мелодий.
Поохочусь,с ветерком по нотам прокачусь.
И сыграю,если я еще на что-то годен
И спою вам,если я на что-нибудь гожусь.

--RF-- Я помню,давно учили меня отец мой и мать.
Лечить-так лечить, любить-так любить,
Гулять-так гулять, стрелять-так стрелять.
Но утки уже летят высоко,
Летать-так летать, я им помашу рукой.

Не жалею, что живу я часто как придется.
Только знаю,что когда-нибудь в один из дней.
Все вернется,обязательно опять вернется,
И погода,и надежда,и тепло друзей.
Так поскучаем,чтобы радостней была минута
Нашей встречи,а она уже не за горой.
Вновь весною из полета возвратятся утки,
Стосковавшись по озерам с голубой водой.

--RF--

Как весной,за лисой гонялся быстрый кречет,
Так и ныне, он свою добычу сторожит.
Не прощайтесь,говорю я вам до скорой встречи,
Все вернется,а вернется-значит будем жить.
Не прощайтесь,говорю я вам до скорой встречи,
Все вернется,а вернется-значит будем жить.

--RF--

Летать-так летать, я им помашу рукой
Летать-так летать, я им помашу рукой
Иво имаше великолепен глас. В друг живот може би станал голям певец. А в трети живот - сериозен, почтен, голям бизнесмен. Но в схемата на тези, които вкараха пионки като Иво, Илия и да ги изброявам ли... - нямаше място за личности. Те бяха пионки с определена цел. Като не ни върши работка, махаме пионката от дъската. Мисля, че и Илия го махнаха, когато разбраха, че той е разбрал, че е пионка и не иска вече да е такава. С Иво стана по-рано и обществено по-незабележимо, защото той не бе амбициозен като Илия, за Кюлев и сравнение не може да става. Иво не беше човек на бизнеса, абе на далаверата не беше човек. В друг свят, в друга държава щеше да е артист. Сърцето му бе на артист.И душата.

3 коментара:

Анонимен каза...

НевенооО, вскичките псувни, клетви, обиди и пейористични епитети са малко за теб, след тая екстремна дрисня!
Колко майки е почернил, тоя изверг и гнусен бандит, точно за това е използван, щото е бил най-демоничния и деморализирания!
АМИ СЛУЧАЯ С ВОЙНИЧЕТАТА ПРЕЗ РАННИТЕ 90-БЯХ ДЕТЕ ТОГАВА, НО ОЩЕ НАСТРЪХВАМ, ТОЯ ГИ Е ЗАПАЛИЛ, ЗА КУДОШ, ЩОТО Е БИЛ НАСМЪРКАН И ПИЯН
КАМИОН С БГ МЛАДИ 19/20г. ВОЙНИЧЕТА-БИЛ АРТИСТ, ЗАРАДИ ВАС БГ НЯМА НУЖДА ДА СЪЩЕСТВУВА
ПЛУВАЙТЕ В ЛАЙНАТА СИ В КЕНЕФА НА ЕВРОПА-БУЛГАРИСТАН

Анонимен каза...

Когато престъпника започне да бъде наричан артист, значи съвсем сме изтрещяли. Джак Изкормвача може би в друг живот щеше да е почтен касапин, а в трети - виден хирург. Но не е! Няма втори и трети живот! Навремето написаната глупост се компенсираше поне от това, че винаги имаше шанс за повторно, "по-добро" оползотворяване на хартията! Сега, в електронния свят, няма такова оправдание, затова мислете какво пишете! Моля!

Unknown каза...

Грета Ганчева записа и публикува цяла касета с Иво - и тиражът й ясно сочеше, че дуетът им се харесваше.

А ако забелязвате - аз не твърдя, че Иво е ангел. Той беше продукт на времето си, но имаше хубави черти, една от които - артистизмът му.

А-а, включих - вие може би сте на възраст, поради която името "Грета Ганчева" нищо не ви говори?

И за първия анонимен - хал хабер си нямаш от случая с войничетата, повярвай.