неделя, 2 април 2006 г.

Wanted


Това е човекът, който ръководеше разрушаването на градинарската къщичка в Докторската градинка. Съзнавам, че от буквална гледна точка е хулиганска постъпка както заснемането му без негово съгласие (за една бройка щяха да ме набият за това), така и публикуването на снимката. Но "нима е нужно гражданинът за миг дори, дори в нищожна степен да подчинява съвестта си на законодателя? Защо тогава всеки човек има собствена съвест? Мисля, че първо трябва да сме хора и подир това - поданици. Не е толкова важно да питаем уважение към закона, колкото към правдата", пише Хенри Дейвид Торо в знаменитото си есе "Гражданско неподчинение".

Много малко вероятно е някой, който попадне тук, да го разпознае, но защо пък не? Единственото оръжие, което имам, е да разгласявам колкото се може повече всички факти, които знам. И резултати има: "Нова телевизия" направи репортаж, откъдето изскочи заекът с детската сладкарница, кметицата на "Оборище" ми съобщи за прехвърлянето към "Спортна София - 2000", Калин ме свърза с Жоро от "Южен парк", който ми показа по какъв начин да действам, Златко Костадинов от Федерацията на анархистите предложи подкрепа за протестни действия, Стефан от "Приятели на Докторската градинка" се свърза с мен, което значи, че "Приятели на..." ще се задействат да спрем далаверата...

Няма коментари: