неделя, 23 април 2006 г.

Google Screensaver




Открих великолепния Google Screensaver, който е най-хубавата и полезна част от софтуерния пакет Google Pack. Той прави слайдшоу на снимките ви (и на други имидж файлове) на цял екран или като колаж. Последното е изключително красиво. Скрийнсейвърът работи и на Dual monitor екрани като изгледът е различен. Въпреки че е само няколко KB обаче, е необходимо да се свали целия Google Updater, за да се инсталира. За щастие открих, че в Digital Inspiration има хакче за инсталация само на скрийнсейвъра, което освен това премахва Google Logo-то от горния му десен ъгъл. Сваляте Google Screensaver (.scr file) и го записвате в папката Windows (C:\Windows в XP и C:\WinNT в 2000).

Google screensaver вече е инсталиран. За да го конфигурирате и да го направите default скрийнсейвър:

1. Десен клик на десктопа и избирате "Properties" от контекстното меню
2. От прозореца "Display Properties" избирате "Screen Saver"
3. От drop-down менюто "Screen saver" избирате "Google Pack Screensaver" и кликвате на бутона "Settings" button
4. От "Visual Settings" избирате колаж или цял екран (с два вида преход) и времето на смяна, а от "Picture Folder Settings" избирате папките, от които да се вземат снимките.

Enjoy it!

Picasa Screensaver също прави подобно слайдшоу, но трябва да свалите цялата 4 MB-ова Picasa от Google.

Edit: Странна боза се получи с този пост. Снощи го пуснах и след час-два може би Дончо пусна интересен и важен коментар. Днес се връщам от работа (някои сме така, уреждаме се да работим по празниците), като съм мислила цял ден за отговора си на Дончо, даже реших, че трябва да напиша отделен пост и сядам да го пиша. Обаче Blogger се заебава нещо и ни приема, ни предава. Никаква кънекшън повече от час като междувременно ми се затрива и написаното, което се мъча да пратя. Когато връзката се появява, що да видя - постингът го няма. Брех, аз ли се побърках? Поглеждам в Българска свободна планета, където е синдикиран блога ми, и си виждам изчезналия постинг на мястото си - преди снощния (неделя, 23-ти) постинг на Дончо в неговия блог от 10.30. Ерго, не съм луда. Поглеждам в дашборда си и виждам постинга ми като draft, и то на безобразна маймуница. Окей, явно Blogger се е бъгнал, но ми стана кофти, защото Дончовият коментар беше остра критика срещу мен и той ще си помисли, че аз съм си изтрила изтрила постинга. Сега го пускам от драфта, а после ще пусна отделен с критиката на Дончо по памет и с моя отговор - защото става дума за важни неща.

2 коментара:

Анонимен каза...

Аз лично не бих свалил и инсталиран изпълним файл (защото .scr не е нищо друго освен едно EXE файлче) от непроверен източник.
Местото на логото на Гугъл си е точно там, където авторите и притежателите на правата на продукта са го поставили.
Вени, много уважавам това, което правиш, и затова не мога да премълча неприятното чувство, което ми докарва в стомаха този материал. Ти дефакто рекламираш warez версия на официален софтуер. Аз лично се надявам много хора да не последват съвета ти и да не свалят и стартират непознати ЕХЕ на машините си.
Защото след това повечето ще вият, че Windows позволявал много spyware.
Кажи ми, ти откъде може да си сигурна, че някой неизвестен не е вградил код в това ЕХЕ и че вече компютъра ти не е с инсталиран rootkit (т.е. - зомбиран)?
Хора, НЕ правете такива неща!

Анонимен каза...

Вени, поради коментара ти пускам отново моят коментар, 1:1 с оригинала. Странно, но аз си виждам целия коментар без проблеми.
===
Аз лично не бих свалил и инсталиран изпълним файл (защото .scr не е нищо друго освен едно EXE файлче) от непроверен източник.
Местото на логото на Гугъл си е точно там, където авторите и притежателите на правата на продукта са го поставили.
Вени, много уважавам това, което правиш, и затова не мога да премълча неприятното чувство, което ми докарва в стомаха този материал. Ти дефакто рекламираш warez версия на официален софтуер. Аз лично се надявам много хора да не последват съвета ти и да не свалят и стартират непознати ЕХЕ на машините си.
Защото след това повечето ще вият, че Windows позволявал много spyware.
Кажи ми, ти откъде може да си сигурна, че някой неизвестен не е вградил код в това ЕХЕ и че вече компютъра ти не е с инсталиран rootkit (т.е. - зомбиран)?
Хора, НЕ правете такива неща!
===
Вени, не смятам коментарът ми за остър. Повярвай ми, ако не беше това, което вече съм чел от тебе, щеше да отнесеш много по-остра критика, но пак казвам - уважавам това, което правиш, а и всеки има право на грешки. Важното е да се учи от тях.