петък, 27 април 2007 г.

Извинение към читателите на планетите Blogosfera и Megafon


Препубликувам някои постинги, защото картинките в тях се оказа, че не се излизат. Ако бяха текстови постинги с картинки като илюстрации, щях да кажа "майната му", обаче става дума за постинги само с картинка, сиреч чието съдържание е само моя снимка, т.е съдържанието е самата снимка. Явно в сървиза, който ползвам - Imgspot, има някакъв бъг. Ще си търся друг сървиз. А дотогава ще ги качвам директно от харддиска на Blogspot.

И тук му е място за второ разяснение и извинение. Когато редактирам постинг, той излиза в двете планети - Мегафон и Блогосфера, като нов. Така беше доскоро и в Българска свободна планета, но си поговирхиме с Ясен Праматаров - който я администрира, и от него разбрах, че това е един от бъговете на Blogger, или както се изписва в адресите - Blogspot. Това е безплатната блогплатформа на Google. Blospot прави този мръсен номер, че при редакция не запазва постинга на датата, на която е публикуван, а го пуска и втори път на датата, когато е направена редакцията. Ясен оправи нещата за Българска свободна планета, обаче ми каза, че останалите две планети се поддържат от други администратори, с които не се познава. Той би им дал кода за дебъгването, ама не ще да им се натрапва като по-голям познавач от тях - за което е напълно прав. Ако аз мога им кажа това, добре - ама моят пък проблем е, че не само не ги познавам, ами и хабер си нямам кои са.

В Wordpress и в други блогплатформи я нямало тая простотия. И пак от Ясен разбрах, че Blogger е пълен с кусур други бъгове, които дивелопърите отстраняват със скоростта на забързан охлюв. От което си направих извода, че на тях много-много не им пука за това. Първо, защото продуктът е безплатен. И второ, че дори с масата бъгове има огромно количество потребители. Което освен че изкарва като въшка на чело мърлявостта на дивелопърите и безхаберието на клиентмениджърите; е и безобразна досада за юзърите. А второто е много по-гадно.

Щото кво ме е еня, че някой е олигофрен, ако върши перфектно, това, което ми трябва; и много ли ме кефи, че някой доктор на науките не може да ми оправи бушона, за което съм го викнала. Та така с дивелопърите и клиентмениджърите в блогплатформата на Google. Всичките услуги - платени или безплатни в нета, се появяват, развиват, съществуват, защото са предназначени за юзърите, а не сами за себе си. Който не се съобразява с това, рано или късно си понася последствията.

Както величията от Dir.bg си го отнесоха такъв як - ще ме извините за гаменския език, ама много ме е яд на Google и си го изкарвам на нашето величие - Дира. Дирът го отнесе, когато направи пощата си платена. Дотогава те имаха най-много абонати и бяха най-популярната поща. Комерсиализираха я, защото тогава в нета се появи тенденцията безплатни пощи да се трансформират в платени. Изглеждаше, че това е неизбежното бъдеще, и дираджиите с амбицията им да са първи у нас във всичко, го направиха. Ама и гяволите по света, и нашите им дирски последователи го издухаха толко яко, защото малко след началото на процеса на комерсиализиране на мейлинга, Google пуснаха безплатна мейл услуга Gmail с безпрецедентно 1 GB пространство плюс непознати до тоя момент възможности за организация на мейлите, така че лесно и бързо да намериш всичко, което ти трябва в пощата от огромното количество писма.

Не знам за тия по света, ама мисля, че са преживели нещо като дираджиите - загубиха огромна маса клиенти и твърдо отстъпиха първото място, което имаха дотогава, като мейл сървиз, отстъпиха го на Abv.bg. Като се усетиха как са са се самопрецакали, се опитаха да въведат нов безплатен модел, запазвайки платения, но две години и кусур си остават втори, и то на такова разстояние след Abv-то, че няма изглед да променят ситуацията.

Та за какво разправям тая нашенска глупотевина, при условие, че БГ е почти невидима в контекста на цялото нет пространство? Ами защото съм убедена, че за всяка глупост или немарливост се плаща. Рано или късно. И Google ще си плати за мърлявостта по отношение на Blogger.

Сигурно съм и идеалист или максималист, ама съм убедена.

Лично аз мисля септември-ноември да мигрирам към Wordpress - щото е лято и ще почивам, и ще ме мързи, и всички знаем, че през лятото работа сериозна не се върши. Обаче есенес - чао, Blogger! И мисля, че няма да съм единствения такъв юзър.

Та: извинете, че ще видите някои вече публикувани постинги. Хубавото е, че няма да има пукнат текст, а само картинки. Просто тия постове, които досегашният ми безплатен image hosting сървиз не показва, ще ги направя да се показват. Извинете ме, още повече, че няма да е пък хептен скучно да ми четете шашавите мисли - щото нема да има такива :-)
Само снимки.

А есенес - чао на бъговете. Особено на тия, дего одосадяват читателите.

Та пак да повторя: Сори, ще знаете, искрено съжалявам. Поне няма да ги пусна наведнъж, а малко по-малко - да се измешат с другите.

10 коментара:

Анонимен каза...

Да права си блогъра оплеска нещата и смятам, че нищо не струва. От известно време насам и аз се замислям за това да си преместя блога в worlpress и може би съвсем скоро ще го направя.

Unknown каза...

Ясен ми каза толко други бъгове, че се почувствах олигофрен. Аз олигофрен. С моите претенции да съм малко над средния юзър като познания и умения. От нещата, които Ясен ми каза, се бях сблъскала директно с едно. Но се сетих за ред шашавости, които съм оправяла на ръка, почти винаги с помощ/указания от други. Сиреч с бъгове съм се оправяла, благодарение на хора преди мен. Благодаря на всички, които са ми помагали!

Обаче есента - бай-бай, Google!

/ каза...

Абе аз по принцип съм голям фен на Google, но относно блоговете и на мен ми е минавала мисълта да се преместя, и то по други причини. Не го правя от мързел и от някакви мисли, че може пък да оправят нещата, като ги усетят, и да не ми се налага да си търся нещо, което да ми угажда на капризите.

Което само ми показва, че прогнозата ти е доста вероятна и ако не се промени нещо скоро на Блогър, ще се сбъдне.

Bruce Wayne каза...

не си направила грешния избор, вени

за без пари е перфектен блогера! развива се малко по-мудно от конкуренцията (WP, MT), но така се избягват грешките на растежа и се вграждат само най-полезните функции.

ако ти много важен блога ще намериш 70 лева на година за домейн+хостинг и ще си имаш всички екстри.

основното ограничение на блогспот е откъм мястото. гугълците не могат утре да седнат, да напишат 10 реда код и да дадат на 1 милион човека да си качват музика примерно. не може да се сравнява локална платформа с глобална! wordpress.com е още по-зле и от blogspot

хората идват тук да прочетат какво си писала, а не още какви джунджурийки можеш да накачулиш около линковете

Анонимен каза...

Не съм съгласен, че Wordpress.com (или всеки друг хостинг с WP, примерно родният Bloghub.org) е "зле". WordPress е софтуер, написан изцяло и точно за блогове. Както преди време беше MovableType. Освен това е свободен софтуер и е определено по-качествен като код от продукта на Blogspot/Google. Темата дали и защо свободният софтуер е по-качествен от несвободния е друга и дълга, тежка тема - мога да защитя тезата си, но не тук му е мястото. ;)
Аз лично не виждам причина да държа личните си неща на хостинг, който остави че има бъгове всякакви, ами и ползва несвободен софтуер - тоест нямам никаква, ама никаква възможност да имам представа какво става с данните ми, след като влязат в хостинга. Съгласен съм, че и при всеки друг хостинг е така - но при хостинг със свободен софтуер мога да имам поне надеждата че никой не бърника вътре, че е оставил оригиналния код на блог-софтуера. Докато при несвободния блог-софтуер дори и тази надежда я няма.
Истина е, че през последните две или може би вече три години WP диктува тенденциите в блог-софтуера. Както преди това го правеше MT. Нещата се "измислят" до голяма степен от и за WP.

Иначе, за админите на другите планети, Вени - всъщност не е точно така - познавам човекът, който предполагам е инициаторът на "Блогосфера". Ако става дума за Kaladan, определено се познаваме и ще ми е най-приятно да обсъдя с него над шишета с бира насоките за планетите.

Пробелмът беше, че "Свободна планета" се задвижва от по-различна разновидност на агрегатора и при нея има възможност такива "бесни" действия като при обновяване на Blogspot-блог да се пренебрегнат. Abator, създателят на планетата "Friends-BG" ми подсказа, че във версията, която другите планети ползват такава възможност липсва.

Това не пречи в най-скоро време да се поосвободя и да се видя с Каладан, разбира се - и без това не съм му виждал очите отдавна и ще се радвам много. Ако измислим нещо, ще съм от първите, дето ще съобщят ;)

Накратко - блогвай си където ти е приятно, това си е твой избор. Както при избор на лекар ;) Добре е, че имаш предвид предимствата и недостатъците, останалото - здраве да е ;)

Unknown каза...

@Bruce Wayne

Мисля отдавна за домейн и хостинт, но още не се чувствам дожстатъчно компетентна да се оправям сама с това. Сигурно догодина.

@Bruce Wayne
Аз не искам да качуля джундурийки самоцелно, само картинки, коиито говорят много повече от един текст, или подобно видео - което говори повече от всеки тесст. За мен важното е да се опитам да изложа най-яснож за читателите мислите и чувствата си, а понякога това става по-добре с картинка или с видео. И в Blogger го може и го правя, но не злоупотребявам с това.

@turin
Мисля, че ще направиш услуга на много хора, ако говориш с Kaladan зя гаден гугълски бъг и как да си дебъгва планетата,

@

Анонимен каза...

бребре, защо такива сериозни срокове? От blogspot към wordpress се мигрира за 15 минути - има опция за импорт от blogspot, която ти копира всичките постинги и повечето от картинките. Аз като минах към wordpress се ошашавих от функционалността - пъти по добър от blogspot, направо кърти и става за минимално време

Unknown каза...

@пламен

ама аз си бях направила акаунт в уърдпрес, но ми си стори много сложно администрирането му. Май пак трябва пак се пробвам, щото не се имам чак за съвсем тъпо копеле.

Анонимен каза...

фатката е не да се "пробваш", а никога да не се отказваш. Аз се мъчих месеци наред да си пусна един модем под линукс. Накрая се принудих да запиша курс и го пуснах. Той пък взе че изгоря след един месец - такива мити работи. невър куит дъ гейм дет съ вика;) а wordpres е лесен и интуитивен

Unknown каза...

@пламен

Като си свърша някои неотложни и много ангажиращи ме неща, ще взема да последвам примера ти.