понеделник, 9 април 2007 г.

Към разбирачите от планети/агрегатори


turin ми обърна внимание върху едная тъпота - когато редактираш постинга си, той не запазва старата си дата, а пише с настоящата, така че се получава дублиране на постинги, което е крайно досадно.

Очевидното решение е да пишеш внивателно, така че да се налага да редактираш само при фактически сериозни променени обстоятелства.

Обаче открих и друг проблем - свързан с имидж хостингите. Много са мърляви горките, променят си условията както си щат. Примерно ползвах дълго време Imgspot.com, а той така се скапа, че не само не ми пуска нова картинка, а и не показва старите. С Imageshack.us - подобен проблем. А ако тръгна с новия си хостинг /дано не се скапе и той/ да слагам обратно картинките - баси досадата ще бъде за всички, ползващи планетите.

Въпрос 1: Няма ли начин така да се пипне софтуерът на планетите, че при редакция на пост да запазва старата дата, а не да присвоява сегашната?

Въпрос 2: Знае ли някой имидж хостинг без лимит във времето, т.е да не ги трие картинките след 20,20 или 365 дена? Е, и с приличен месечен бандуидт?

7 коментара:

Анонимен каза...

Само уточнявам, че това с обновяването датата на статиите го прави само Blogger/Blogspot. Аз самият при мен също си редактирам статии - такова нещо не ми се случва ;)

Blogger пуснаха Atom записвания, при тях (доколкото помня, а сега не ми е мерак да проверявам пак;) има винаги две полета с дати - дата на първа публикация и дата на последно обновяване.

Интересното в случая е, че настолният ми агрегатор само отбелязва статиите като обновени, но не ги "избутва" (преди време и той ги избутваше...). Това значи, че е възможно да е виновен и софтуерът на планетата.

На мен не ми се занимава пак с този проблем - просто не ми се рови кой сайт какви XML-и генерира.

Някой ден ще го оправя това - засега не е чак голям проблем. освен когато човек от Blogspot-блог тръгне да редактира голям брой статии.

Имам временно решение - обади ми се и аз временно ще блокирам адреса ти в планетата и обновяванията няма да се "избутат". Може по джабер, за по-бързо. ;)

За фото-хостинга - защо не използваш http://photobucket.com - аз хоствам снимките си при мен, но фотографите наоколо май когато имат нужда от бърз и безплатен хостинг, ползват този. Не е лична препоръка, на доверие заради тях го казвам.

Анонимен каза...

Всъщност излъгах - ползвам фото-хостинг - моят хостинг е на http://www.23hq.com

Стабилен и все пак досаттъчно бърз за огромния си брой потребители. Има месечно ограничение за общия обем на файловете. Не е просто хостинг, а фото-общност. Няма реклами, издържа се от платените акаунти. Които са без ограничение за месеца - схемата е както във flickr.com

Наскоро с Ростислав (zbrox) го преведохме на български, може да се ползва и с превода ;)

Анонимен каза...

вени, ами бих помолила когато статията ти не е авторска, да не я постваш така че да излиза цялата. нека е само началото или пък кратко въведение от тебе и линк. щото тия каракачанки са хубаво нещо, отгледала съм цели две, както и призивите за обединяване на пиратите от всички страни,но все пак има и други неща, които ще се радвам да не пропусна в блогосферата.

Unknown каза...

@turin
"Избутва" ги напред и Мегафонът , и Блогосферата. Блогспот не ги "бута" напред. Нямам толко познания - лаик съм - че не знам как са го направили софтуерно.

@lyd
Права си. Ша са пуправя :-)

Unknown каза...

@turin

Сега загрях, че и моят настолен агрегатор не ги "избутва". Значи проблемът е софтуерен и мързелашки. Хората, които са писали персоналните агрегатори, са си направили повече труд. А тези с общите агрегатори не са се хАбили толко.

Анонимен каза...

@Вени

Виновни са и двете страни - блогспот има лоша слава с неподдържане на станали стандартни за блоговете неща. Нормално - навремето бяха от първите, които нашумяха, донякъде бяха монополисти доскоро.

Ще проверя пак, ще опитам да отделя време. Проблемът е само с блогспот-блогове. Доскоро объркваше и настолните агрегатори - сега вече може да си права и топката да е в планетата.

Софтуерите на "Свободна планета" и на "Блогосфера" не са съвсем еднакви. С Kaladan преди заедно ползвахме един и същи софтуер за планетата "Gnome BG" и после той ползва пак същия за "Блогосфера", доколкото зная.

В "Свободна планета" се ползва разновидност на този софтуер, включващ и мои кръпки (неотнасящи се към "избутването").

Тоест приемам критиката за "мързелашкото", но все пак не ми е единственото занимание :) Скоро ще го погледна ;)

Анонимен каза...

Пробвай с една статия и виж дали се избутва - би трябвало вече да не влияе на планетата.

Иначе, между другото - убедих се, че грешката е в blogger и не е точно техническа, а по смисъл. Бях писал за тях преди време, сега си затвърждавам мнението - блогспот не струва и дори това че ги купи Гугъл не може да ги оправи.