сряда, 8 февруари 2012 г.

Emir Kusturica & No Smoking Orchestra - Bubamara (видео). Специално за Оги Исаев


Иван Бедров чрез блога си представи пред широка публика един прекрасен млад мъж - Огнян Исаев. "Прекрасен" не е протоколна любезност или преувеличение - зачетох се в блога му и разбрах, че е минал повече от час, когато малкото куче взе да лае, че закъснявам с извеждането му.

Оги Исаев е един от ромските активисти, които се срещнаха с Хилъри Клинтън. Откровено признавам, че когато чух новината (не за него, а за тази среща), бях иронично-скептична. Толкова години чета и слушам (а имаше и време когато по професионално задължение трябваше аз да пиша)  поредните безсмислици за ромската интеграция. И същевременно виждах огромната лъжа зад прекрасните програми и наливаните донорски милиони. Толкова ми се е доповдигнало от тази бутафория, че първата ми реакция на новината бе злобарски туит "Тя се срещна с държавния глава, премиера, 5 министри + ромски организации. Превод: Дойде, видя се с мутрите, ченгетата, циганите и си замина". 

А сега ме е срам от това. Мога да се оправдавам пред себе си, че си мислех, че тази среща е като всички бутафории. Всъщност не знам дали не е. Но ме е срам, защото след като благодарение на Иван открих Оги Исаев, знам, че с Хилари се е срещнал поне един небутафорен, автентичен ромски лидер. Или на мен ми се иска да израсне лидер.

За Оги Исаев и другите млади роми като него извинение под формата на едно любимо парче:

Emir Kusturica & No Smoking Orchestra - Bubamara

[видео]
[край на видеото]

2 коментара:

Анонимен каза...

Здравей Вени, отношението ти буди единствено и само увежение, респект. Нека се знае, това човъркане навътре (в себе си) го могат най-силните. И никой друг. Оги пише наистина хубаво, има какво да научим от него. Така както невъобразимо много могат да се учат и от теб. Поздрави и успех!

ОИ каза...

Благодаря за хубавите думи. Оценявам това, което казваш, защото в България рядко мога да го чуя!