сряда, 7 юни 2006 г.

Блог и рейтинг - 2


Първо, ще моля да ме извините за предишния пост на тази тема - доста е тъп, но имаше причина, които, мисля, е важно да споделя с вас.

Причината бе, че ме отрязаха от публикуване в Blogger, тъй като са ме квалифицирали като спам-блогър. Окаса се, че така се определят хора, които дават много линковеи в постингите си, и най-вече линкове, водещи към един сайт. В последния си пост аз дадох около 7 линка към различни постинги от сайта на Григор, тъй като той бе писал по важна тема и бе важно тя да се види в развитие, а Григор е прекрасен автор и затова. Оказа се, че именно поради това Blogger ме е квалифицирал като блогспамър и ми е отрязъл достъпа. Трябваше да правя каквши ли не еквилибрилстики - попълване на 10-тина капча плюс 3 лични писма до съпорта на блогър, за да ме пуснат обратно. Пиша го това като съвет: никога не пускайте повече от 2 линка към един сайт.

Други:

Много полезно за читателя е да слагате в линка атрибут target, защото без него линкът се отваря в същия прозорец, в който е блогът, тоест замества блога и читателят трябва да се връща обратно да го дочете с бутона Back на браузъра. Атрибутът има вида "target=_"blank" , Този атрибут кара линка да се отваря в нов таб (ако сте с FF) и в нов прозорец (ако сте с IE); преди атрибута трябва да има шпация/спейс и се слага вътре в линка след самия линк, т.е след първото затварящо /a>. Хубаво е да ползвате и атрибута alt=" " (който често ще срещнето в този вид в самия линк) - това е атрибут, насочен към търсещите роботи; в него може да сложите думи описващи линка или имиджа на бг или на англ., езикът има значение за търсачките, които целите); ключовите думи се пишат между кавичките.

Ето пример за атрибута target -

target="_blank"
Dream keeper

Eто пример за атрибута аlt

alt="Blogger" width="80" height="24" />

За снимките - Blogger има лимит от 30 MB снимки и ако си падате по снимки или по илюстрации, скоро ще увиснете, тъй че най-добре не хоствайте снимки в самия Blogger, а във външен безплатен хостинг, като в Blogger слагайте линковете - това е в дясното поле на прозореца за снимки. Аз ползвам за тази цел http://www.imageshack.us/index.php и съм много доволна от него.

Ако имате каквито и да е проблеми с Blogger, изключително полезно е да се вклйючите в групата Blogger от Групите на Google, където освен да търсите по ключови думи, може да ви отговорят на всеки въпрос.

Преоразмеряване на снимки: ;
Понакога искате снимките да са в друг размер, влизате в тага img и в атрибута weight: променяте стойносттта. Имайте предвид, че това е ширината на снимката. Най-добре е преди да пуснете поста с преоразмерената снимка, да го пуснете на предварителен преглед, за да видите какъв ефект се е получил.

Поради някакви неизвестни мен причини, има някакво ограничение във времето на писане на сесияата, затова, ако имате намерение да пишете по-дълго, запишете в началото поста като draft и после може да си редактирате колкото искате.

И на финала:

В предишния пост исках да кажа като поука (т.е. какво иска да каже авторът), че аз си пиша блога, защото ми харесва да се изразявам, а трафика малко ме интересува, обаче точно тогава започна битката да доказвам, че не съм блогсмапър и изобщо не ми беше до мнения, а ми беше въпроса да ме пуснат обратно да пиша.

3 коментара:

Анонимен каза...

За снимки можеш да ползваш и zoto.com. Аз го ползвам и съм много доволна.

Анонимен каза...

Всъщност атрибутът "alt" е основно за изображения, тоест прилага се към тага "img". Целта не е да се улеснят само търсачките, а най-вече хората, посещаващи страницата през различни четци. Някои четци не показват картинки, такива са текстовите например. а екранните четци за незрящите пък също не могат да предадат картинката, затова изчитат алтернативното й описание в "alt".
За тага "a" не знам да се ползва такъв атрибут - за него, както и за всички други подобни елементи се използва атрибута "title". Тоест "alt" дава алтернативно описание в текст на обект, който не съдържа текст (изображението), а "title" може да се задава на всеки елемент. "title" най-често се визуализира като подсказка под мишката при преглед.

За "target" също не съм много съгласен - не е хубаво винаги да се използва target, а колкото се може по-често да се използва поведението по подразбиране на браузъра. Тоест да се отваря така, както потребителят е настроил (ако има такава настройка в четеца му:). Постоянното използване на "_blank" може да е много изнервящо, наистина!
И това, че иначе новата страница се отваря в същия прозорец не е лошо - нали затова са измислени бутоните "назад" и "напред". По-добрите браузери имат освен тях и бутон "нагоре", а също така и истария на всички бутони с имената на страниците в нея.
Та добре е, според мен, атрибутът "target" да се използва пестеливо, дори минимално, само в "краен случай" :)

За снимките: имала си предвид "width", а не "weight", нали? С "width" се задава широчината, но имай предвид и това, че освен уеб-страница, блогът ти е и rss-съдържание. А в него например може да се объркат нещата с големите снимки. Ти пускаш снимки в пълен размер, които ограничаваш с "width". Но това хем е повече трафик за читателя (снимката си е в пълен размер, нищо че се преоразмерява при показването после), хем при четене през rss може да се появи в пълен размер. Аз например затова сложех в "свободната планета" в css-а й "max-width", който да ограничава и преоразмерява снимките. Но дори и да има такива настройки за широчината, снимка в пълен размер си е голяма и навърта тряфик (съответно се чака повече за страницата)

Просто мои разсъждения за по-организиран html :) Дано помага с нещо :)

Анонимен каза...

NE "target=_"blank", A target="_blank"