четвъртък, 13 септември 2007 г.

Дари 1000 лв. на болно дете , без да изкарваш нито лев от джоба си


Великолепна идея на Ники Кубарелов:

"Да, това е възможно! Сигурно знаете, че в момента тече SEO състезание, в което целта е сайт да излезе на първа позиция в гугъл за дадена ключова дума. Ключовата дума, която е смисъл на това състезание, е "лъгуг яицазимитпо", което означава "гугъл оптимизация" наобратно. Аз този път няма да участвам и дадох своята подкрепа за Бого, който също не взема насериозно своето участие. Той декларира тук, че ако спечели състезанието, ще дари всичките пари (1000 лв.) на сайта save-darina.org*, който пък ще ги разпредели както намери за най-добре. Другите участници нямат такива планове за наградата, а понеже познавам Бого (главно от Интернет), знам, че неговите намерения са искрени.

Какво мога да направя?

Можеш да направиш много. Всеки, който има блог, сайт или форум, може да сложи текстов линк към сайта на Бого, като по този начин даде своя глас и подкрепа за бъдещия победител. Колкото повече - толкова повече. Така Вие ще помогнете на болни деца, без да изкарвате нито един лев от джоба си. Макар че ако имате възможност, винаги можете да пратите един SMS, нали?

Аз съм взел насериозно тази добра кауза и смятам да сложа линка, където мога. Не забравяйте, че има много сериозни конкуренти и няма да е лесно да се преборим за тези 1000 лв., които не са много, но пък съм сигурен, че ще помогнат поне малко.

Ето код за линка

Внимание, слагайте именно този код, а не просто линк към блога на Бого. Това е линк към категорията, която участва в състезанието.


SEO darenie - Bogo - save-darina.org

Надявам се поне блогърите да се включат! И не, не съм вклюбен** в Бого или нещо такова, просто мисля практично и съм много навит да дарим тези 1000лв!
Също познавам Бого Шопов от Интернет и знам, че намеренията му са искрени, тъй че след малко слагам линка в сайдбара, а също така ще помисля къде другаде мога да го сложа.

-----------

* Името на сайта е "Спаси, дари на..." . Защо точно на него --> Какво да правим, ако детето ни е тежко болно

** Аз пък помислих, че е вКлюбен ;-)

20 коментара:

dzver каза...

извинявай, ама това е абсолютен abuse на идеята на хората.

Unknown каза...

Защо?

Бого Шопов си е писал в блога, че ще дари парите на сайта, без каквато и да е мисъл чрез това да качва пейджранк. Ако поне малко го знаеш, не би ти и минало съмнение, че може да използва една прекрасна кауза за някакво измислено състезание, което ни милиграмче няма да добави към репутацията му.

Идеята да се играе за Бого Шопов е на Ники Кубарелов, а аз ти гарантирам, че никакъв сговор между тях няма. Поразпитай малко повечко за двамата, преди да ги нарочваш за abuser-и :(

Анонимен каза...

Вени, мерси за подкрепата... оправих и грешките :)

@dzver ...

voxy каза...

едва ли dzver се съмнява че този Бого или който и да е няма да дари парите, проблема е в това че се обезсмисля цялата идея на конкурса, след като няма да спечели най-добрия, а някой заради благотворителност, което не е просто тъпо, а идиотско.
Представи си конкурс за красота и някой крокодил каже че ще дари наградата си ако журите я избере за най-красива, всичко се опорочава, а в случая се опорочава заради една мизерна хилядарка, после това тъпо парче Бого, ще е с титлата най-добър каквото се води, ми тогава да включа баба ми, и тя ще дари парите ако спечели

Анонимен каза...

Другите са ме изпреварили, но за бройката - съгласен съм че това е опорочаване на идеята на състезанието, независимо че този, който подкрепяте има добри намерения.

ju каза...

Не ми стана ясно, щом състезанието е за "лъгуг яицазимитпо" защо тогава линкът е за "яицазимитпо лъгуг" ???

ju

Анонимен каза...

@voxy: Да оставим настрана впечатлението на остро парче, което създаваш с коментара си и да отбележим, че:

1) Идиотското и тъпото в благотворителността са едни строго персонални квалификации. Иначе казано - идиотското и тъпото за теб не е задължително да бъде идитско и тъпо за другиго.

2)Ако случайно не си запознат, в конкурсите за красота /или поне в истинските такива/ полученото възнаграждение за титлата на конкретната мис-скубла-еди-кво-си по условие отива за благотворителност. Именно поради идеята, че въпросната скубла може да е на друг акъл и да не поставя на първо място красотата си.

3)Ако случайно "тъпото парче" Бого спечели, той може да се води най-добър в конкурса за мис Долно Нанагорнище, което не означава непременно, че този конкурс има някаква професионална стойност. Само се замисли - при парите, които се въртят в нет индустрията, наградата за победителя в този конкурс е едни ЦЕЛИ ХИЛЯДА ЛЕВА!!!! Той доживот в пари и слава ще се къпе.

4)Добре провежданите конкурси взимат мерки и предварително обявяват в условията си какво е и какво не е позволено да се прави, за да спечелиш. В конкретния случай аз не намирам никъде ограничения или забрани по отношение на предложението на Вени.

@dzver: Виж по-горе какво написах за "добре провежданите конкурси". Аз лично предпочитам този, ако ще бъде "abuse"-ван да бъде "abuse"-нат по този начин, а не чрез хилядите безсмислени страници и блогове, които се нароиха след началото на инициативата и в които няма абсолютно никаква стойност, освен повторенията на прословутото "яицазимитпо лъгуг". Все си мисля, че SEO-то носи в себе си едни малко по-различни идеи от нарочно създадена за целта страница с безбройни повторения на конкретна фраза.

@Вени: Аз ще се въздържа от участие... :) Ако искаш - ще ти напиша защо, но предпочитам по друг канал да стане.

voxy каза...

ако аз съм организатор със сигурност бих го дисквалифицирал

Дончо каза...

Вени, аз ще се присъединя към идеята ти довечера. Смятам, че си струва.

@voxy: Ти затова не си му организатор. Щото дотук виждам, че единствено умело и добре слагаш "тъпите" квалификации.

voxy каза...

@Б. Величков, няма нужда от буквализъм, изобщо не ме интересуват конкурсите за красота нито ги следя, но нека да е Miss Playmate тогава или каквото се сетиш.
За Бого, освен на благотворителност е добре да се научи да уважава избора на всеки за какво да си дава парите, организаторите ако искаха сами щяха да дарят тези 1000лв., и когато спечели чак тогава да обяви че ще дари парите, а през това време да си участва наравно с другите
@дончо, нали не смяташ че всичко за някого се изчерпва с една квалификация, а какво виждаш не ме вълнува особено много, след като почти нищо не си видял

ju каза...

Пак съм аз ... докато спорите някой ще ми каже ли последно за какво се търси?

"Не ми стана ясно, щом състезанието е за "лъгуг яицазимитпо" защо тогава линкът е за "яицазимитпо лъгуг" ???"

ju

Анонимен каза...

@voxy: Всъщност, дай да се разберем - защо го взимаш толкова навътре? Личен интерес към конкурса или нещо друго?

Има конкурс. Има правила. В тези правила никъде точно не е посочено какво имаш и какво нямаш право да правиш. Подобни неща не са забранени. Няма ограничения. Единственото, което се гони, е сакралната дата 1 декември.

От там започваш. Ако можеш - можеш. Ако имаш приятели - събираш ги. Ако привлечеш съмишленици - помагат ти. Ако измислиш добра идея, с която да накараш непознати люде да те залинкват - реализираш я.

Идеята на Вени е продиктувана от идеята на Нико, който е тръгнал от идеята на Бого. Ерго - тук имаме идея, която си намира съмишленици и която не е в разрез с никое от правилата на надпреварата. Ако идеята е добра - ще спечели. Ако не е - конкурсът ще си мине и замине и някой, който е напълнил безсмислена страница с безсмислени повторения, ще отнесе гигантската награда като бръмбар - сламка.

Изобщо - идеята си носи принципа на благотворителността. Имаш желание - участваш. Нямаш желание - подминаваш. Ама да подскачаш и подрипваш отстрани с гневни реплики не е от полза на никого.

Bla каза...

Начинанието е благородно, но адски трудно изпълнимо, според мен. Дано все пак стане.

voxy каза...

@Б. Величков, има феърплей, правилата са след това, сега познай колко гневни реплики съм имал към Михаел Шумахер, когато изхвърли Деймън Хил и никъде в правилата във варианта в който се получи не беше измислено справедливо решение. Между другото сега се сещам за снукъра, там има правило задължително с единия крак да си стъпил на "земята", само че в някои билярд турнири го няма - не са съобразили и тази година имаше няколко участника, които се разхождаха с двата крака на масата :)))
за конкурса - не участвам, нито имам нещо общо с организаторите, личния ми интерес се изчерпва с това да спечели най-добрия, креативността, уменията... и стимулирането им за мене са важни

Анонимен каза...

@voxy: Чудесно, посочи ми един добър пример за креативен, идеен, умеещ и добре измислен SEO по темата и аз лично ще го залинквам. Щото от всички видяни до сега по нета на мен лично откровено ми се гади. И, както отбелязах и по-горе, предпочитам да спечели някаква наистина разумна идея и креативност. Тази е първата, попаднала ми досега, което не означава, че няма да има и други последващи.

Изобщо, ако се изключим от до тук водения спор - този конкурс за мен си е една пълна пародия. И с ключовата си дума, и с правилата си, и с наградата си, и с до сега видяните от мен участници. Нищо не му е като хората. Е, нека поне финалът му да си заслужава изхабените клавиатури.

ju каза...

Според мен не гледате на нещата правилно ... човека който иска да дари тези 1000 лв. е човек който иска да ви покаже че най-доброто SEO е това хората да започнат да слагат линкове "от сърце" :)

А междувременно доказвайки го ... той ще направи с парите едно добро дело!

Според мен той е един изпечен SEO експерт и добър човек ... не виждам причина да не бъде допуснат до състезанието :)

ju

dzver каза...

Ще предложа на организаторите да дарят нещо за благотворителност, за да не сте капо с идеята си и да дисквалифицират Бого още сега. Стига да не съм сбъркал кой точно е организатор, щото аз не участвам (не ми се ще да изгубя;).

ju каза...

Аз съм за Бого Шопов ... но не мога да не отбележа това странно негово изречение

"Аз не участвам в състезанието за яицазимитпо лъгуг или било то за лъгуг яицазимитпо, но, ако случайно сечеля, парите директно заминават за Дарина."

Това е все едно аз да кажа:
Аз не участвам във Формула 1, но ако спечеля ще даря всичките си пари на Поля (или Дарина) :)

Ma3x каза...

бого няма как да бъде дисквалифициран просто защото 1 не е заявил все още участие с конкретния URL и 2 защото по никакъв начин не нарушава правилата на състезанието. Странното е че в тези коментари се обсъждат морални правила каквито както всички знаем в нормалното SEO просто няма. Що се отнася до парите за благотворителност които даваме организаторите - не се безпокойте - даваме - макар че никога не са достатъчно ...за съжаление ...

mindlicker каза...

Тонове 1-ци и 0-ли изляти в една мини "коментарна война".

Вени Г. си го каза - дари 1000лв. без да вадиш нито лев от джоба си. Колко тъжно е да напишеш нещо такова. Това е все едно да кажеш, щом сте я закъсали толкова и щом сърцето ви е толкова кораво, ето ви готина идея ПОНЕ тя да ви тласне да направите нешо за някой в беда.

И разбира се се изливат тонове коментари, появява се незабавно егото кой какво щял да доказва какво се опошлява и т.н. Безмислена суета и губене на време в бърборене... докато някой има нужда от помощ и винаги ще има.

Действайте, това е начина, с приказки не става, браво на Вени за идеята, според мен си струва. Ако можеш да помагаш помогни, а не съди другия за това че помага.

Колкото за опошляването... кое във вашия живот не е опошлено - връзките, комуникациите, стандарта, стремежите, почивката? Get real.