вторник, 20 февруари 2007 г.

HELP: Проблем с YouTube и с Google Video


Допрeди нямах никакви проблаеми - гледала съм и цели филми. Обаче след като се случиха две неща /независими едно от друго/, вече след някоя минута ми спира видеото. Едното нещо е, че доставчикът ми очевидно намали скоростта към външния нет. А другото е, че преинсталирах Firefox и се боя да не съм му намалила кеша, а не знам как се оправя това. Обаче с IE проблемът е същият, макар че не съм го преинсталирала. Мислех също, че нямам достатъчно свободеан ресурс на диск C: - обаче му освободих 5 GB свободни, и пак същото остана.

Има ли някой спец, който да ми каже какъв е проблемът е как да го реша?

Предварително ще съм му благодарна, а впоследствие и материално - в "Кривото" например :-)

10 коментара:

Анонимен каза...

Амчи кешът можеш да го променяш така: пишеш в address bar-а

about:config

което ти изкарва всички възможни настройки на браузъра. Търсиш

browser.cache.disk.capacity

Десен бутон на него > Modify

Стойността се задава в килобайти.

Аз лично се съмнявам да ти е от кеша проблемът, качеството на връзката е доста по-определящо. Още повече, че и под IE е същата работа. Успех :)

Unknown каза...

Благодаря ти :) И аз к7ато лаик реших първоначално, че след като Homelan смъкнаха драстимно скоростите отвън, проблемът е оттам. Май ще се орие4нтирам към БТК ADSL - щото по съотношентие цена/качество са май без конкуренция.

Междудругото, ти с кой доставчик си и доволен ли си от него?

Анонимен каза...

На БТК ADSL основното предимство е, че не прекъсва интернетът, т.е. имаш много по-голяма сигурност за връзката си, в сравнение с кварталните доставчици. Другото е, че са в цяла България. Но за цена/качество - да, нямат конкуренция, само че по скъпотия :) Въобще не мога да разбера какво толкова се рекламират с тоя фърчащ супермен, при положение, че повечето квартални доставчици предлагат в пъти по-високи скорости на пъти по-ниски цени.

За домашна употреба някое евтино решение си е напълно приемливо, пък ако някой път си на голям зор и те резнат - през GSM-а на GPRS ще си свършиш работата :)

Аз лично съм към intech.bg, които не блестят с нещо особено, но и нямам оплаквания. Ако има покрай теб megalan.bg, можеш да ги разучиш, доколкото знам от приятели, са стабилен доставчик.

Unknown каза...

@Димо

а можеш ли да ми препоръчаш друг доставчис с прилична международна скорост? Не ми е за торенти, а за да гледам клиповете на YouTube и Google Video?

Анонимен каза...

Ами не съм особено светнат на тема интернет доставчици. Освен Megalan, които вече споменах, че са стабилни, можеш да отидеш ето тук:

http://lan.start.bg/

... и да разгледаш сайтовете на достачиците в твоя квартал и да им сравниш скоростите и цените. Важен фактор е да се осведомиш дали посочените скорости са гарантирани (т.е. винаги теглиш с толкова) или максимално възможни (т.е. теглиш с толкова само в 04 ч сутринта, а вечер сте 1000 маймуни на клона :) ).

По принцип международна скорост (download) над 1 Mbit/s (128 KB/s) би трябвало да е достатъчна за клипчета по интернет, ако връзката е стабилна и скоростта не се клатушка непрекъснато. Между другото можеш да си видиш сегашната международна скорост на сваляне тук:

http://www.bandwidthplace.com/speedtest/

Други неща за съобразяване при избор на доставчик включват:

(+) ще имаш реално IP или (-) маскирано зад рутер

(+) кабелите са под земята или (-) кабелите са по покривите

(+) мрежата е защитена от токов удар (мълнии / саботаж - например някои пуска 220 V по кабела ей така за шоуто) или (-) не е защитена и трябва да си вадиш кабела, за да не ти изгори дънната платка при буря

(+) има съпорт през нощта и уикендите или няма (практиката показва, че нещо се скапва най-често в петък вечер или събота :) )

Анонимен каза...

Най-лесния начин да видиш дали проблема е в скапана връзка е отваряш филмчето - даваш му пауза - чакаш да се зареди цялото и ако след това може да го гледаш без проблем - значи нета е зле - иначе нещо друго. :) И по темата - бтк и homelan са доста зле. Homelan като отношение, съпорт и тн - бтк като цени. Аз съм към unitednetworx.net (onlinedirect, comex co и predator.net в 1) - пичове са като цяло и скоростите са добри - за 22лв -> 300K международен и 2МБ български и като цяло доста стабилен. За megalan също чувам доста доста добри отзиви.

Unknown каза...

@ivo

Благодаря ти за ясните и конкретни инструкции. Ще ги приложа и ще си направя извода.

Междудругото, това, което каза за твоя доставчик, звучи привлекателно. Би ли ми дал координатите на офиса му - не че не мога да ги търся в нета - но би ме улеснил?

@димо
С intech.bg и megalan.bg можеш ли да гледаш клеповете от YouTube или Google Video?

А линкът за проверка на международните скорости, който даваш, може ли да ми покаже скоростите на кой да е роден доставчик?

Анонимен каза...

С intech.bg гледам youtube клипчета и google videos без проблем, да.

Линкът, който дадох, може да провери само твоята скорост, съответно - твоя доставчик :)

Unknown каза...

@Димо
А на кой план си - детски, домашен, тийнейджър, стандарт?

Анонимен каза...

ДеЦки :D