петък, 22 август 2008 г.

Иска ми се Джо Байдън


сенатор Джо БайдънОбама е избрал партньора си, но ще го оповести по-късно днес. След потенциалните кандидат-вицепрезиденти според анализаторите е и шефът на сенатската комисия по външните работи Джо Байдън, който е фаворитът ми. Има достатъчно натрупан външнополитически опит и съответно разумен конссерватизъм - необходим за демократическата хармония контрапункт на суперновака Обама.

Въпросът е концептуален - дали щабът на Обама търси баланс чрез класически политтехнологии (при тая ситуация мисля, че Джо Байдън няма конкурент), или фундамент е идеята за нюкъмърите *. Първата игра е горе-долу ясна като идеология и технология, и трябва само да се гони оптималното й отработване.

Залагането на нюкъмърите като ключ за победата е огромно предизвикаталство за политическите технолози и според мен при тази стратегия победителят за Вашингтон е доста вероятно да бъде определен "на фотофиниш" ("доста вероятно" е съвършено различно от "най-вероятно").

От дотук изложеното би следвало на пръв поглед да не съм такъв фен на Джо Байдън. Ама съм, защото знам, че американският народ има определен пределен капацитет за поемане на новости/предизвикателства и Обама сам по себе си е на границата на приемливото.

За мое съжаление. Обаче това е действителността.


* newcomers - избиратели, които гласуват за първи път, избиратели "за сефте" - било поради възраст, било поради систематично досегашно негласуване

Няма коментари: