понеделник, 10 януари 2011 г.

Експертите на прехода - 2: Децата на номенклатурата.


"Така децата на бащите, които са част от номенклатурата – като
Иван Кръстев, Деян Кюранов, Евгений Дайнов и Красен Станчев
– присъстват в множество разкази в ролята на деца на дисидент-
ството. От think tank, създаден от колеги от Института по история
на БКП, историята за първите стъпки на ЦИД се превръща в исто-
рия на „гнездо на антикомунистически дисиденти“."

Нищо ново всъщност. От историческа гледна точка. Идейните вдъхновители и в известна степен активисти на Френската революция са деца на аристокрацията.

3 коментара:

Дине Абдурахмано каза...

а авторката чие дете е, извинявайте?

Unknown каза...

@ Дине Абдурахмано

Авторът е дете на майка и баща инженери - нечленове на БКП или БЗНС, с дядовци и баби - също нечленожве на тези партии, единият дядо - по майка, бил на лагер, защото се занимавал с бизнес (по съвременно му - бил предпримач). Майка ми и баща ми нито са били дисиденти, нито деятели на властта. На баща ми му предложили да стане член на партията, за да @
го издигнат като директор - той
отказал - не направо - за да не сметнат за противник на народната власт, а казал, че не се чувства готов. Покойният ми чичо - братът на татко, е бил бранник, а после активен член на БЗНС "Никола Петков" (преди забраната на опозицията) и това цял живот е пречило на татко. Т.е., аз съм от обикновено семейство - нито противници, нито поддръжници. Без никакви привилегии.

mapto каза...

Мисля, че под авторката в първия коментар се имаше предвид авторката на цитата, която вече се разбра, че е дете на политическа съветничка на Първанов.

Един мой много любим феномен е, че тоталитарната номенклатура и децата ѝ страдат от една много тежка болест. Имам предвид това, че си мислят, че всички хора на света са цинични като тях и треперят някой да не им причини на тях това, което те цял живот са правили на другите.