четвъртък, 31 юли 2008 г.

NOD32: Реабилитация


Оказа се, че оплакванията ми от NOD32 са, меко казано, не точно адресирани. Много си е читав антивирусният софт, а проблемът е андрешковски, сиреч мой, защото ползвах кракната версия. Като масата бг потребители НЕ плащам за софтуер, но понякога се налага да се плаща именно за неплащането. Оказа се, че ESET (компанията, произвеждаща NOD32)са направили изключително мощна антипиратска защита, която отгоре на всичко е твърде коварна - подвежда те, че успешно си кракнал NOD-a, а всъщност опцията за ъпдейт абсолютно не работи. В резултат имаш инсталиран антивирус, който обаче не си ъпдейтва антивирусните дефиниции. Практически все едно, че нямаш нищо. А за капак - хабер си нямаш за това. Както и да е, сега съм с Касперски.

8 коментара:

Анонимен каза...

А защо просто не използваш безплатните версии на някои антивирусни програми като AVG, Avast и т.н. Въобще защо използваш кракове при наличието на толкова много свободен софтуер. Не е тайна, че именно чрез краковете се разпространяват най-много вируси и троянски коне.

Unknown каза...

Прав си :-(

Ама част от андрешковщината е и идеята, че щом нещо е безплатно, значи не е много добро. Знам, че е тъпо, ама са улавям, че е дълбоко вътреа в мен. Викаш Avast? Ми да опитам.

Анонимен каза...

Ами има поне три места, откъдето дават NOD-а безплатно.
А аз съм си с Avira. Малка, лека, качествена.
И безплатна

Анонимен каза...

НОД32 е много добър, бих казал - изключителен антивирусен пакет, едновременно лек и ефективен; освен това не е толкова скъп - такъв проблем ли са 71 лева за година и то за нещо (относително) важно? Ако пък информацията на компютъра не е чак толкова ... чувствителна, наистина опитай с безплатния за некомерсиална употреба Avast! - инсталирал съм го на доста служебни и домашни компютри (с максимално високи насторйки за сигурността), наблюдавам как се държи - никакви проблеми!
А и както разбирам вече ще ползваш линукс, с което може спокойно да забравиш за проблемите с вируси, троянски коне, спайуер и прочие производни буболечки :).

Анонимен каза...

Ще прощаваш за закъснението, но да си кажа и аз ;)

Едно време като ползвах Windows съм инсталирал на няколко машини пробната 30 дневна версия на NOD32. Проблем никъде не съм имал. Освен, че държи рекорда за най-много спечелени логота VB100 (http://www.virusbtn.com/vb100/index) се представя много добре и при сравнение за най-добро разпознаване на нови, невключени в актуализациите вируси.

Анонимен каза...

SPYBOT също си заслужава, при това сам си избираш езика на софтуера, има и на български.

Unknown каза...

Всичките нодове, авасти и подобни са палиативи. Радикалното решение е изчегъртване на гнусния уиндоус от персоналния ми свят. Което и сторих :-)

Анонимен каза...

"изчегъртване на гнусния уиндоус от персоналния ми свят" Уф, това прозвуча бойно :)

Честито - вече си линуксаджийка:)