вторник, 30 ноември 2010 г.

Кумчо Вълчо и Баба Яга (тема с продължение)


Разговор с четиригодишно дете на приятелка:
- Защо големите не ги е страх от Кумчо Вълчо и Баба Яга?
- Ами защото знаят как да се оправят с тях, да не им правят лошо.
- Ъммм.... /размисъл/ А ако вече съм голям, може ли да стана по-голям от Кумчо Вълчо?
- Ми може... Ма не е лесно, щото всички искат.
Запитах се защо дететето, на около 5 години - се идентифицира положително с Мъжкия образ, носещ насилие и смърт, и същевременно социален просперитет и изобщо възможности за постигане на кариерен, финансов, социален успех, водещ до съответното статусно придвижване нагоре.

Което например в специфичното британско общество има вид едва ли не на иницация. В строго етноантрополитичния смисъл на думата - горните класи на британското общество - системата на клубовете, особено на закритите такива (т.е. не можеш да им станеш член, ако не те препоръча друг или определено количество други) - определят живота на неизброим хора, неподозиращи за тях.

А за пренебрегнатата Баба Яга май трябва отделно да мисля, щото там случаят е май по-сложен. Абе, с жените винаги е така ;-)

3 коментара:

nana каза...

По повод баба ти Яга-нека да се запознаем.Приятно ми е -Яга на млади години.В пълния ми блясък-вампи....Притежавам турбо метла , имам резервни кастанети ,мога да плюя змии и гущери , отстрелвам с далекобойно отзад , а отпред съм на Калашников. Друга екстра ми е моторетката-само по мъже ходя, въобще не се спирам .Като ги забъркам едни манджи скаридени...не ти е работа,с морски дарове да се разправяш.От пластики дупето ми се тътри по бордюрите, а циците си прехвърлям през рамо-висят като кесета за баня.Модел и половина...походка на слон-с гъза си манастир събарям...

PeterStJ каза...

Извинявам се за глупащината си, но какво точно е 'иниация', защото като питам 'Гошо' (aka Google) според него Вие сте единствения човек, който я знае тази дума, та логично е да запитам Вас.
Благодаря предварително.

Unknown каза...

@ Peter StJ

Глупащината е моя, за което се извинявам. Имах предвид "инициация"