сряда, 2 май 2007 г.

Феминизъм и Интернет. И други ми ти....


Покрай по-предишен постинг на тема хомосексуална се получи в коментарите интересна дискусия, опираща до разликите между мъжете и жените в общественото възприемане и съответното обществено поведение.

И в този конеткст току-що прочетох при Illa нещо потресающо: "жените-потребителки /на Интернет - б.м./са получили 25 пъти повече съобщения, съдържащи заплахи за сексуално и не само насилие."

Къв хомосексуализъм, кви пет лева?! Този свят е гнусно-мъжки свят и жените сме обслужващ персонал. Ние сме някакъв мелез: майка-съпруга-любовница-болногледачка-психотерапевтка-домашна икономка и още квото още им се поиска.

Не съм феминистка - в смисъл от тия, дето са убедени активистки и се занимават с разни инициативи и прочие. Но съм феминистка в главата си - отдавна съм осъзнала, че тоя свят е направен такъв, че да е удобен за мъжете. А жените - кучета ги яли.

13 коментара:

Unknown каза...

Ох, Кома, всичко разбираем и как ме е яд, че не мога да каяа това, което разбирам, на хората на български. Аз разбирам смисъла, но ако се опитам с мои български думи да го кажа - най-малкото ще стане недоразумение. Мисля, че като професионален преводач ме разбираш.

Вклюително и за това, че понякога пускам в блога си текстовие на английски - защото не искам, не мога да ги осакатявам. А повечето ми читатели четат английски. За тия, каито не четат, се извинявям, ама подозирам, че хич не са много.

Анонимен каза...

е, малко се изсилваш с обобщенията. има различни култури. в едни е така, я в други не.

Unknown каза...

@lyd
В кои не е така?

Ако става дума за някои африкански или от тихоокеанските остпрови племена - не ме "грее", щотго АЗ живея в глобалния юдео-християнски свят.

Може би наистанта бих живяла по-автентично и по-природно в тези племена, но, уви... Това са само фантазии. Аз съм роб на обществото, в което съм се родила и израсла.

Анонимен каза...

Познавам една... хм, не точно феминистка, защото стигна дотам, че си смени пола. Заради "дискриминацията към жените".

В момента е адски убедена, че пак е жертва на дискриминация, защото ПРЕДИ е била жена. А също и че това някак се носи и предава тайно около нея, защото дори хора, които не са я познавали преди, и няма как да знаят за миналото, пак я дискриминират. За да я тормозят с "колко е лошо да си мъж".

Защо използвам женски род, въпреки че вече официално е мъж ли? Защото стана мъж, ама си остана путка (сори за думата, и за директността). И съответно откри, че у мъже този недостатък се толерира още по-малко, отколкото у жени. Ама нали пусто уж проблемът е в дискриминация...

Всъщност, според мен няма кой знае каква полова дискриминация. Има просто различни изисквания към половете, и всеки знае своето тегло. Само че ако мъж се оплаква, в най-добрия случай му се подиграват (а в не най-редкия и го бият), докато ако се оплаква жена, я търпят и й съчувстват. И понеже обратната връзка от собствения ти пол е тотално различна, едното е дрисльовщина, а другото - "феминизъм"...

Съжалявам, ако съм те засегнал. Но мисля, че искреността е полезна, дори ако не е много подкрепяща.

Unknown каза...

@Григор
А това, че една жена трябва да работи два пъти по-яко, за да се издигне на даден пост, отколкото един мъж?
Или това, че средно заплатите на жените са по-ниски от мъжките за едни и същи длъжности?

А за твоя познат - той е просто трансексуален психопат. Далеч не всички транссексуални са такива.

Анонимен каза...

Григор - браво много добре звучи
Вени.Г - а колко привилегии имат жените за които един мъж може да мечтае.Да не казвам колко от тях пропиляват.Извинявам се за директността - но ако за толкова хилядолетия еволюция даден пол е намерил мястото си като "слаб", то кой закон ще го направи "силен".Знам че звуча като нацист, но познавам силни жени и ги уважавам.НИщо съм пред тях като личност и си го знам.Но са единици.Останалите не искат да са силни, да са пробивни, камо ли умни.Искат да са красиви, желани-принцеси.Да ги свалят, да им правят подаръци.Как да ги уважавам такива.А това е ген - не е закон.Така че не сме виновни мъжете че ви ползваме за изтривалки.ВИе сте си криви че искате да сте такива.Ако не сте искали - вече нямаше да сте.Говоря за общото - мъже-жени.Изключвам участниците ;-)

Unknown каза...

@nakom

Хайде да ми изчброиш някои съществени привилегии?

Например това, че работният им ден е де факто поне 12 часа, щото като се върнат от работа, почват да слугинстват вкъщи, докато мъжът им си бие биричката пред телевизора?

Сложи си ръка на сърцето и кажи - колко приятели имаш, които наравно с жена си готвят, мият чиниите, тенджерите, приборите и прочието, струпано за миене в умивалника, чистят, мият прозорци, перат, простират и гладят прането?

А колко си шият паднало копче от риза или панталон, абе изобщо колко знаят как се борави с игла и конец? В тая връзка - ютията и процесът на гладене за тях са също по-сложни от теорията на Айнщайн.

Колко ходят на пазар?

А колко хранят детето, докато е две-тригодишно и е жестоко изпитание да подлъжеш малкото чудовище да си изяде кашичката? А памперсите колко мъже ги сменят?

Маже би си останал с грешно впечатление, че говоря за младите мацки, които верно са в някои смисли привилигеровани. Но моята мисъл е за зрялата, омъжена, с добра кариера жена. Нямат значение годините. Една жена може да е такава на 26, а други си остават тип "мацки" - верно, доста комично застарели - и на 50 години.

В този коментар писах за домашната дискриминация, може би трябва да пиша отделно за кариерната. Щото и там нещата са си е...ли майката.

Ама отговори ми на въпросите, моля?

Анонимен каза...

Всички жени които са си избрали свестен мъж (мислили са си с мозъка а не с меките си части)получават съответната помощ в дома си.Повечете мои познати си разделят напълно домакинските задължения.Най често рутинните работи - чистене итн се вършат от разни баби и прочие.
Другото което е че т.нар жени с кариера разполагат с възможности - ако след 8 часа работен ден се прибере и хване метлата значи и кариерата и е свързана с метла.
А за дребни неща като копчета и гладене - ако те са в основата на дискриминирането - значи е нещо страшно тая дискриминация.
Не отчиташ нещо друго защото няма как да го знаеш.Преди време ми се наложи да работя с хора повече от колкото съм искал.Една огромна част от клиентите ми беше мъже на около 40-50 години.Разведени - предимно изгонени от жените си.КОй така кой инак но апартаментите изплащани 30 години и децата им бяха предимно при жените им.А те - голи като соколи живеят по квартири и са без никакви перспективи.Какви перспективи на тая възраст аджеба.
В една много голяма част, жените им ги бяха изгонили защото в критическата завързали ученическа любов - втори пубертет.Тези мъже дискриминирани ли са, как мислиш?.Повечето от тях се пропиха между другото.
Отделно - семейството е бойно поле а не райска градина.Има си специфични мъжки и специфични женски задължения.Една жена която е използвана за слугинаж си е слугиня по рождение.Тя няма да се успокои докато не намери следващия на който да слугува.Това важи и за мъжа под чехъл.Той си е такъв.
Но най лесно е да ревеш че си мачкан, слаб нещастен и подтискан.Да тичаш при мама, при приятелки, да си намериш любовник за да гасиш напрежението.Много по-трудно е да си извоюваш съответните права, да ги отстояваш и заслужиш съответно.Май точно тук се дъни системата.Защото ако направим сравнение за дискриминация - дискриминирани и са и циганите.Приемаш ли сравнението?

Анонимен каза...

И да добавя още нещо - за да се плаща на жените по-малко в сравнение с мъжете - значи има резон в което.ИМа работи в които няма начин да има сексизъм - там който работи си взима повече пари и това е.Докато си има места където жена задължително ще взима по-малко пари.Но за да е така - значи един мъж е по-полезен от жената за това работно място.Ако жената беше по добра в това - щеше да получава повече пари и да е предпочитан работник пред кой да е мъж.

Unknown каза...

@nakom

Проблемът е, че огромната част от българските мъже, за съжаление и немалко от жените, т.е. по-голямата част от общеиството намира за нормално жената да върши къщната работа. Обществото ни е дискриминационно настроено като цяло.

Лично знам много подобни случаи, когато за една и съща като качество работа жената получава по-малка заплата от мъж, вършещ същата работа. Замисли се например защо мъжите ръководители са много повече от жените на ръководни постове? Само не казвай, че жените са по-некадърни поначало. Причината е, че за да израсне кариерно жената, трябва да положи много повече усилия от един мъж.

Анонимен каза...

Аз пък съм ставал свидетел как заради една олендзена фръцла, на улицата изхвърчат способни кадри.Защото те били мъже, тя била слаба и трябвало да се толерират дамите.После като се забатачи положението, фръцлата чупи китки и гледа с поглед тип "защити ме".Ама титаник си потъва и туй то ;-).
Също така съм имал шефки.Нищо лошо-с всички съм имал чудесни отношения.КОлкото и гадно да звучи - винаги се познава кога една жена е имала кофти сексуална вечер или си е в месечния цикъл.Особено ако ти е шефка.Едната от тях понеже съпругът и я тровеше непрекъснато, се обграждаше само със жени.Мъжете вършехме само хамалска работа.Сменяха се управителка след управителка, касиерка след касиерка, всичките се дънеха и беше ад.Накрая се закрепи една, която се залюби с един от шофьорите, покри неговите кражби(бяха огромни) и накрая напусна за да му роди дете.Ето ти пример за матриархат.
Понеже съм почнал с примерите - нека да довърша.Става въпрос за склад на едро управляван от жени.2 броя - сестри.Идва някой да си предлага стоката.И какво прави - купува цветя на мацките.Дава им да опитат.
Те казват - аууууууууууу много е вкусно.Трябва да поръчаме.И поръчват.В несвяст.Нали са бизнесменки - работи се мащабно.После плъховете пируваха на воля с месеци.В споменатия склад работехме 16 човека(13 жени от тях) по 12 часа на един и имахме над 8000 артикула.В конкурентния на нас склад, на същата площ и възможности работеха 2 жени и 4 момчета, имаха 500 артикула и правеха 2 пъти повече оборот от нас за 9 часов работен ден - средно.И взимаха по-големи заплати.И това не е само на едно място - почти навсякъде съм го виждал.Мое лично решение е за жена повече никога да не работя.Има изключения разбира се но те потвърждават правилото.
С любов към нежния пол ;-)

Unknown каза...

На болната жена мъжът и умря...
Скъпи дами... много ви обичам, ама някой път ми идвате в повече.... С вечните си проблеми, оплаквания, капризи.
Хубаво ще е някой ден да знаете, какво точно искате. Дали силен мъж, който да се грижи за вас, да решава всички проблеми; да ви носи на ръце и да не се оплаква, или нежна душица, която да готви, пере, гледа децата и хленчи заедно с вас като има проблем....
Като ни избирате (жената винаги избира кой “да я избере”) търсите първото, а после правите всичко за да ни превъзпитате. И ако се поддадем на превъзпитанието – не ни харесвате....
Имате ли идея, какво е да си нормален бял мъж? Най-дискриминираната порода. Ако си от каквото и да е “малцинство” – било то в етнически или сексуален план – винаги си с предимство. Няма да задълбавам по темата, много е обширна.
За друго ми е приказката. Ако преди е имало основания жените да се борят за равноправие, сега за какво се борите? В кое отношение сте дискриминирани? Плащат ви по-малко ли? Кой го казва? На депутатките са по-малки заплатите от на депутатите ли? Или на учителките – по малки от тези на учителите? Глупости.
Нещо повече. Понеже сме възпитани да сме кавалери, особено в чисто мъжките професии, ако там влезе жена, всички и помагат и я толерират. И има тенденция такива кадри много бързо да растат в йерархията – да докажем, че сме толерантни. И обикновено – без да се съобразяваме с личните качества на тези кадри. Следващият етап – “аз съм една слаба жена и всички ме тормозят...” – “няма страшно, мойто момиче, ще ти помогна... КОЙ те тормози!!! Сега ще види той”
Може да звучи много абстрактно, съм свидетел на много манипулативни жени, използващи всякакви прийоми да заемат ръководни длъжности и да имат ВЛАСТ.
Всъщност, всичко се свежда до това. Борбата за власт.
Само че, нас, мъжете от малки ни възпитават да поемаме отговорност. А властта означава преди всичко отговорност. А жените са възпитавани да прехвърлят отговорност на мъжете. “Няма ли най-накрая да направиш ремонт на банята”, “Мило, колата ми май пак нещо се счупи – кога ще ми я оправиш”...
Сега ще има коментари, че няма мъжки и женски работи... Да, доколкото всеки мъж може да се справи с женските работи. И аз мога да гладя и да готвя. Но не карам жена ми да носи дърва от мазето или да ремонтира колата. Ако пък през туй време ми изглади дрехите – ще съм много доволен...

Unknown каза...

Примери бол. И различни. Може би не трябва да обобщавам. Едно статистическо изследване би било достоверно.