сряда, 2 май 2007 г.

Ах, мразя уиндоуса, мразя, мразя, мразя....


Омаза се безобразно и то в събота. Не ми се експериментираше с преинсталация върху омазаната, но не можех да направя чиста инсталация, защото на два партишъна имах много документи и музика. Занесох на един сервиз до нас, където ми ги асемблираха и изобщо се имаме. Момчето си игра толко време, два часа остана зарад мен да го оправи всичко, свършваха работа в 14.00, той остана до 16.00.

Исках през празниците да пиша един важен текст, ама не стана, щото се оказа, че мишката и клавиатурата също са се скапали. Ако винбозата не се беше омазала, щях да го разбера, ама тя толко беше оплескана, че при стартиране стигаше до десктопа и рестартираше. Момчето Той като е работил по машината, е работил с негова мишка и клавиатура и не се е разбрало. Чак у нас разбрах, ама вече край - събота, събота вечер (както се пееше в една много стара естрадна песен). Бахти и случайността - тъпата винбоза да се скапе заедно с мишката и клавиатурата. Та днес купих мишка и клавиатура и вече съ чувствам пълноценен човек.

Цялата гадост, че не можах по празниците да си напиша текста, все пак има и една хубава страна - разбрах, че спокоано мога 4 дена да живея без Интернет и нищо ми няма. Съвсем нормално се чувствам и си живея. Сиреч не съм net addicted :)

Но ако този човек Гейтс ми бе съсед, щях по всички почтени, непочтени, законни и незаконни начини да му отровя живота. Няма да го застрелям, защото съм принципен противник на убиването на всякакво живо същество. Охлювите като изпълзят на пътеката пред кооперацията ни, аз ги хвърлям обратно в тревата, за да не ги настъпи някой. И червеите, които изпълзяват след дъжд, и тях ги хвърлям в тревата. Паяк пък като видя у нас, го хващам с хартийка и го хвърлям през прозореца. Имам пердета и рядко влиза муха, но ако влезе правя течение и я гоня с голям парцал да се разкара навън. Комарите също не ги убивам (може би затова те почти не ме хапят, хората се чудят защо и като им кажа моето обяснение, те се хилят като тикви). Добре, че ни е чиста и поддържана кооперацията и няма хлебарки - че ако имаше, щях да се изправя пред огромна морална дилема.

Та затуй ако ми Бил Гейтс няма и него да убия, въпраки че по бетер и от хлебарка.

17 коментара:

Unknown каза...

Доколкото знам всички Техномаркети и Технополиси работят и събота и неделя...

Анонимен каза...

Ееее,таквоз чудо чувам за пръв път и мишка и клавиатура да се скапят.Такъв готин сайт имаш,така добре пишеш и добре го поддържаш а с един Уиндоус не можеш да се оправиш.Направо се изложи.

Анонимен каза...

що не си сложиш ubuntu?

Анонимен каза...

А купила ли си си Windows-а, че да искаш да тровиш живота на Бил Гейтс, а? :)

Анонимен каза...

Какво прави този текст в блога на "Капитал" ?????? Що не си обсъждаш тези теми с Мичето от партера ????
Звучиш ми като заглушителна станция на Свободна Европа.Айде стига спам...

Анонимен каза...

@nik: Първо, не видях тази статия в блога на Капитал.

Второ, като не ти харесва, що си играеш да я коментираш?? Просто прескачай!

Трето, като те интересува защо някой на своя сайт публикува информация от даден автор, обърни се към този сайт и го питай защо, не към автора - той може и идея да си няма, че темите му се появяват и на даденото място!

П.С. В случай, че ти се губи както точно значи блог, погледни обяснението за блог във Уикипедия. И по-точно частта :

Личните дневници са най-често срещаните и имат свойствата на обикновените дневници- попълващият ги описва събития от деня, мисли и вълнения.

Unknown каза...

@димитър
Ама доколкото знам техномаркетите и технополисите не ремонтират по празници. А аз чак днес като отидох при момчетоq разбрах, че и мишката, и клавиатурата са отишли. Понеже той е форматирал и инсталирал на чисто, като преди това ми е прехвърлил нещата от партишъните на друг компютър - обаче с негова клавиатура и мишка, не е разбрал. Днес му занесох моите и стана ясно, че са си отшли. Тъй че техно-тата не биха ми свършили работа.

@анонимен
Аз мога деа се охпавям и с преинсталация, и с чиста инсталация. Но в случая имах 140 GB друга информация на другите партишъни, които няма къде да преместя. Щото всичко е на един диск. Ако го форматирам, отиват ми сума много важни, също и готини неща на кино.

@анонимен
мисля си за това, но трябва да потърся приятел или добър познат, който да ми помогне.

@димо
Какво в случая е значението дали е пиратски или не? Скапан е и прави същите проблеми и на хората, които са си го платили. Аз имам предвид качествата на операционната система, които са независими от цената й, както и от от това дали тя е платена.


@nick
Къв блог на "Капитал", ве? Това си е моя личен блог "Семки и бонбонки". Ако не си чувал за агрегатор, питай някого. Бих ти обяснила, но поради грубиянския ти тон, няма да го направя. Ламерче...

Анонимен каза...

@димо
Какво в случая е значението дали е пиратски или не? Скапан е и прави същите проблеми и на хората, които са си го платили.


Тук мога да поспоря - имам легален Windows XP, който си купих заедно с лаптопа. Работи вече две години и половина без никакъв проблем! Така че ... има значение дали е genuine! Още повече, че Microsoft не дават на хора с крадени Windows-и да свалят всички ъпдейти. А ъпдейтите са важни за кой да е софтуер, камо ли за OS.

Анонимен каза...

Освен това ми се струва много невероятно проблем с OS-а да ти скапе мишката и клавиатурата! По-вероятно ми се струва машината ти да е показала хардуерен проблем, който да е омазал OS-а. И който проблем може отново да се прояви...

Анонимен каза...

Съгласен съм с Ирина. Аз също ползвам само законен Windows и вече години наред никога не съм имал проблеми с него. Даже учудено мигах при въпроса на приятел от БГ "Ти на колко време си преинсталираш Уиндоуса?" и много зачудено отговорих "А трябва ли?"

Unknown каза...

@Владо и Ирина

МЧоже и да сте прави. Можое аз да съм. Трябва да се направи представително демоскопско (това е правилното име на товаь, дето му викат "социологическо") изследване сред ползващите виндовс, за да си получи достоверен извод. А дотогава ще си споришм ей тъй на, като в Ганковото кафене :-)

@Ирина

Чистата инсталация след преформатиране беше правена с друга мишка и клавишатура - никакви проблеми. заносох моите на оня компютър - и проблемиште цъфнаха. Мисля, че извъдът е ясен - бахти тъпатао случайност.

Междудругото личният ми - не от вестниците - хороскоп - ми каза, че тая седмица ако мога нишо да не правя, щото всичко ще се окепазява независимо от мен, даже до печката да не се докосвам. И май е бил прав. Щото току-що и телефонът ми се скапа. Забравих да кажа, че вчера ми се счупи ей тъй на, от само себе си настолната лампа. Бе тва астрологията е голяма работа :-)

Анонимен каза...

все се чудя на хората дето толкова плюят бил гейтс. ами като не ви харесва уиндоус, не го ползвайте. толкова могат майкрософт, за толкова го продават. вие ако искате и можете, купувате го, или го крадете. ако не ви харесва, не го купувате, нито крадете.

Анонимен каза...

Здрасти, не съм сигурен дали се познаваме лично, може да иммаме просто общи познати, или кой знае какво... Та както и да е, готов съм да отделя време да ти помогна да си инсталираш убунтуто. Пиши ми на мейла ми за спам на първо време, него мога спокойно да публикувам: civ_mail при яху точка цом

ralitza каза...

Ще се присъединя към групата на тези с легален Windows без нужда за редовни инсталации. Няма да повтарям причините, но ще кажа, че ако не е защитена добре и под постоянен ъпдейт, тази система се скапва бързо.
Ubuntu, специално последната версия, е една много добра идея за обикновени, домашни юзъри, но повечето хора не знаят какво е добре за тях.

Unknown каза...

@ralitza

Две години и половина не го бях преинсталирала, т.е. откогато си взех този компютър, което си е постижение за бозата, но в края на краищата ми се наложи и на мен.
Да оставим настрана, че поради скапания му box модел и други простотии не следва CSS стандарта и прави тъпи проблеми при писане на страници. Дори при блога няколко пъти имах такива проблеми като променях темплейта и вече като променям, тествам страницата как изглежда в IE (щото иначе ползвам FF), дали не ми прави някакви простотии.

Но много ме замислихте всички за убунту и ще взема да се преориентирам.

ralitza каза...

Ъъъм. Windows като система, няма общо с CSS. Второто е технология, която се ползва от браузъра ти да показва странички по един или друг начин. Обикновено, лошото момче е IE но и там има нова версия, която поне част от предишните глупости не прави, но аз ползвам Firefox и проблеми не виждам.

Гледам, че много хора вече спряат там Ubuntu, и се надявам някой да ти помогне с инсталация - така няма да се тревожиш за вируси и хакери, или защо нещо изведнъж не работи. Само, един съвет от мен - Ubuntu прави автоматични ъпдейти, и това е добре, но е добре когато има нов ъпдейт, човек да изчака поне ден преди да кликне и да го инсталира. Така си сигурна, че ако недай си нещо е бъгаво, вече са видяли и са го поправили. За разлика от Windows, при тази система тези неща стават бързо.

Успех!

Unknown каза...

@ralitza

Май наистина ще се ориентирам към убутну.

Благодаря ти :-)