четвъртък, 25 април 2013 г.
За разочарованите от Иван Костов "десни"
Вие не сте десни. Вие сте левичари, несъзнаващи, че сте такива. Вие си представяхте прехода като процес, който ще смени местата - на мястото на привилегированите при комунистическия режим с някакви битови придобивки ще сложи вас. Автоматически ще сложи вас.
Вие изобщо не разбирахте, че промяната означава, че никой никому няма да дава автоматични придобивки, а преходът означава смяна на правилата. Че всеки губи гаранцията за работно място, за гарантиран доход, за гарантирани социални придобивки и че всеки ще трябва да се бори за тях, конкурирайки се с други. А държавата ще се грижи само за тези, които изпадат под чертата на жизнения минимум.
И когато усетихте това, вие - ужкимски десният електорат, намразихте Костов.
Защото в същността си вие не бяхте десни. Вие бяхте криптолевичари. Вашето ядро, вашата душица беше и е левичарска - аз искам да получавам, без да рискувам и без значение колко давам.
Вие затова повярвахте на царя. Вие затова върнахте социалистите в комбинация с царя. Вие затова повярвахте на пожарникаря. Затова все още се оглеждате за месия, който да ви даде всичко наготово. Защото не искате и/или не можете и/или не смеете да запретнете сами ръкави да си го направите.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
7 коментара:
Статията е емоционално написана, но всъщност казва верни неща.
Истината е, че хората си представяха прехода по различен начин. След 90-те години хората очакваха, че по време на прехода ще бъдат запазени социалистическите придобивки като безплатно здравеопазване, безплатно образование, гарантирано работно място - но всичко това гарнирано със свобода на словото и достъпност на западни стоки.
Всъщност, това да си десен е много различно от наивитета на хората.
Mnogo dobre napisano!Pozdrvleniia! Tochno taka e.
Ей, мед ми капе на сърцето, като го чета това. Някой трябваше да го каже!
Наистина си го представях по друг начин. Представях си друга съдба за "Балкан". Представях си изчезването на всякакви господа "10 %". А и за един закон за здравно осигуряване се сещам дето тогава не съм си го представяла никак, ама му теглих последствията едно 10 години докато траеха десетките му ремонти. Сигурно има още неща, които не съм си представяла.
Е, добре де, Костов извади страната от дъното.
има ли лява идея в която и да било партия а? Дясна идея има ли в която и да било партия? всички са центристи - олигархисти! деснияте искат ли здровни каси за частните болници?? десните искат ли отмяна на ВЕИ и приватизация на НЕК ?? ЛЕВИТЕ ИСКАТ ЛИ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ КАТО В АНГЛИЯ??? ЛЕВИТЕ ИСАТ ЛИ ДА СТРОЯТ ЗОВОДИ???
В края на 19-ти и началото на 20 век, в страните от Западна Европа са въведени държавното социално осигуряване в случай на нетрудоспособност, медицинското осигуряване, помощите за безработни, пенсиите по старост. Така възникват основите на социалната държава. В развитите капиталистически страни, след Първата световна война работническата класа се сдобива с въвеждането на всеобщо избирателно право, 8-часов работен ден, признаване на практиката на колективни трудови договори, приемането на по-прогресивно социално законодателство. Сериозен удар по световната капиталистическа система нанася световната икономическа криза в края на 1920-те и началото на 1930-те години. Възниква спешна нужда от мерки за държавно регулиране и социална защита, въведени в САЩ от правителството на Франклин Делано Рузвелт в рамките на „Новия курс“ . В Англия, значимо събитие в политическо-правния живот е доклада на Уилям Бевъридж в парламента (1942 г.), в който се говори за принципите на държава на всеобщото благосъстояние. Терминът, като цяло, е употребен като синоним на понятието „социална държава“. Започва да се говори за „модела на социална защита“ на Бевъридж. Правителството на лейбъристите реализира този модел във Великобритания, формирайки от 1945 г. система за социална защита, включваща предоставяне на държавна гаранция за населението, установяване на задължение за работодателя да осигури социална осигуряване за наемните работници с тяхното частично участие, както и задължение на работниците за допълнително лично осигуряване. Обезпечават се основни условия за живот ? държавно (безплатно) здравеопазване, равни възможности за семействата във възпитанието на децата (учебни пособия), предотвратяване на масова безработица. Капитализмът е критикуван и въз основа на религиозни съображения. Традиционните авраамически религии - юдаизъм, християнство и ислям - изрично забраняват заемането на пари срещу лихва, което е един от основните елементи на капитализма. Някои християнски автори критикуват капитализма за неговите материалистични аспекти. Трети свят; империалистически, колониални и контрареволюционни войни; репресии срещу работници и синдикалисти; геноциди, масови кланета и др. В заключение се твърди, че капитализмът е виновен за смъртта на над 140 милиона души, загинали в периода 1500-1997. Това включва 70 млн. души от коренното население на Америка, загинали по време на колонизирането на континента; 10 милиона, загинали в робство; 10 милиона убити по време на Първата световна война; 50 милиона, убити през Втората световна война; 3 милиона убити във Виетнамската война и 1 милион, загинали в Нигерийската гражданска война.
За АК Балкан
Как започва разграбването на авиокомпанията?
През пролетта на 1990 г. тогавашната СО БГА"Балкан" се разделя на 16 самостоятелни фирми -Ръководство въздушно движение, Учебен център, "Ер Виа" и др. В разделителния протокол новосформираната авиокомпания "Балкан" е натоварена с най-големи пасиви.
Началото на разграбването е сложено на 4 юли 1990 г., когато от сметката на "Балкан" в Баварската банка в Мюнхен са изтеглени 7 млн. долара. С платежно нареждане сумата е преведена по сметка на "Кайман Айлънд холдинг" регистрирана на Каймановите острови. Нареждането е подписано от тогавашния представител на "Балкан" във Франкфурт Петър Петров и от финансовия директор Димитър Апостолов. Следите на измамата са заметени веднага. След получаването на превода,"Кайман Айлънд холдинг" е ликвидиран.
През 1991 г. с решение на Съвета на директорите и под натиска на тогавашния изп.-директор Костадин Ботев са сключени три лизингови договора за наем на западни самолети, с които "Балкан" е ужилена с десетки милиони долари.
Договорите са с японската лизингова компания "Орикс Авиейшън Систъмс" за четири машини "Еърбъс" А320, с австралийската "Ансет" за три "Боинг" 737-500 и с Ер Франс за два презокеански лайнера "Боинг" 767-200. Месечният наем за последните два самолета е около 1,5 млн. долара месечно, а те летят с 18-20 пътници до Ню Йорк.
Най-фрапираща обаче е сделката с "Орикс", като стойността на лизинга за двата еърбъса е 100% над пазарната за момента. Следват показни арести на самолети на "Балкан" на летищата в Лондон и Амстердам, тъй като авиокомпанията не е в състояние да плаща вноските.
През 1995 г. комисия, водена от тогавашния гл. секретар на Министерството на транспорта Станислав Велинов прави резвизия на договорите. Тя установява, че само комисионната, платена за наема на четирите машини "Еърбъс", е над 12 млн. долара. Договорите са прекратени, но наказани няма.
Година по-рано вече бившият изп.-директор на "Балкан" Костадин Ботев става представител на авиокомпанията в Ню Йорк. Така "Балкан" "олеква" с още 3,5 млн. долара, след като Ботев сключва договор с компанията "Вега" на Апостол Табаков за 50 автомобила "Хюндай Пони". Колите са купени кеш, но се раздават на служители на авиокомпанията на изплащане. Повечето от тези автомобили не са изплатени, а друга част са препродадени. Има и автомобили, които са платени, но не са получени от "Балкан".След тази "операция", достойна за великия Остап Бендер, Костадин Ботев си купува къща в Ню Джърси и повече не се появява у нас.
По-назад не остава и следващият шеф на "Балкан" - Никола Доцов. През 1996 г. той подписва договор за доставка на гориво с "Българска петролопреработвателна компания" за доставка на керосин. Споразумението предвижда цената му да е с 5,4% по-ниска от тази, на която го продава "Ниефтохим". Горивото обаче излиза 2,6 пъти по-скъпо от това на бургаската рафинерия, а авиокомпанията е вкарана в списъка на фирмите, които не могат да теглят кредити.
След идването на власт на правителството на СДС "Балкан", която вече е затънала до гуша в дългове, се " подготвя" за приватизация. С усилията на бившия министър на транспорта Вилхелм Краус купувачът е намерен ! Това е скандално известният израелски бизнесмен Гад Зееви, който впоследствие се превръща в палача на "Балкан".
Та така въпросът е бил или приватизация или ликвидация и хиляден квалифициран персонал на улицата. При тези дългове нали се сещате, че кандидатите не са си потрошили краката да бягат да подадат тръжни документи?
Публикуване на коментар