петък, 30 септември 2005 г.

Странно нещо е човешкият мозък


"Aaoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe."


3 коментара:

Анонимен каза...

Zashtoto angliiskia ne e lesno da se nauchi da chetesh. V uchilishte malkite gi uchat da naizustiavat niakoi dumi celi kakto izglejdat , a ne da gi srichat kakto e v bulgarskia.

Opitai sushtoto s bulg. text. Dali rezultata 6te e su6tia...?

Крис каза...

Аотлюбсно сщяиът. ;)

Вени Г. каза...

Доколкото имам представа, съвременният подход в педагогиката е децата да се учат да четат без да сричат, а направо да възприемат думите като цялост. Т.е., същият както английския. Защото сричането е основано на идеята за фонема - елементарната звукова единица на даден език. А тази идея е доста сложна и 6-7 годишните деца не могат да я схванат, така че ученето на четене и писането трябва да следва естествения път за учене на език - чрез думите като цялост. Не зная обаче дали това е въведено вече в масовото училище.