събота, 27 май 2006 г.

Какво да се прави с тъпотата на БОП-аджиите


И това от Hard Trance не можах да се сдържа:

Какво да се прави?
By God Is A DJ

Ленин е писал нещо със същото заглавие преди много години, което не му дава правото на авторски права върху това изречение-въпрос. А и аз мисля да пиша по-смислени неща от него.

Поредната акция на ГДБОП в услуга на интереса на фирмата на Велизар Соколов и тези дето му плащат:

http://express.bg/story/6280

В това преписано изявление на пресцентъра на МВР има технически смешки, на които аз лично се смях искрено, но ние им знаем "експертите". Например, не знам кой неграмотник е измислил това:

"Паралелно бе извършен обиск в апартамента на системния оператор на Аренабг - 27-годишния Т.Ц. с псевдоним CSDEMO, който е качил на сайта над 112 терабайта музика и филми.

"Това сигурно Агент БОП го е написал. Просто лъха мега неграмотност. Как ще качиш на сайт на торент тракер какъвто и да е друг файл освен torrent форматен? Това ще си го запиша в колекцията от експертни бисери. Писна ми да работя за да плащам на некадърници!

Лично за Arenabg.com не ми е жал - това бяха и си остават изнудвачи, които са част от цялото порочно развитие на българския Интернет. Просто става порочна практика полицията да обслужва частни интереси. Не мога да приема една частна фирма на някакъв дето и като адвокат може толкова, колкото и като певец, да има частна полиция в лицето на ГДБОП и да пише закони, които да са закони за борба с редовия потребител. Да имат да вземат. Настройват вече достатъчно ИТ общността срещу себе си и ще берат ядове.

И така, какво да се прави?

Нещата са доста прости:

1. Криптирани файлови системи - скоро ще има ръководствто за това.
2. Използване на Linux и софтуер с отворен код - не пълнете гушката на Соколов през Майкрософт.

Грамотните потребители са това, от което бездарниците се плашат. Скоро обаче потребителите ще се ограмотят... и тогава какво ще правят бездарниците? Защото от мен лично Соколов не печели нито стотинка. А от вас?

1 коментар:

Анонимен каза...

Подкрепям идеята за криптираните фаилови системи напълно. А защо не и криптирани файлове със асиметрично криптиране които да се разпространяват по същия начин по който и досега съдържанието. Клиента от който дяунлодваш ти взема публичния ключ и криптира с него парчетата, твоя клиент ти ги разкриптира с частния ти ключ. На това отгоре предлагам имената на файловете да са кодирани и от някъде да се тегли съответсвие м/у смислено име кодирано (хеширано) име.
Не че съм за пиратството, не че съм против, просто съм против хора на които отчислявам данъци да се занимават с неща които не са ми приоритетни а и на обществото и искам да им върна гадната постъпка. Защо примерно не хванат убиеца на Кюлев или на някой друг където наистина има организирана престъпност. А и Майкрософт като не им е изгоден бизнеса в българия да ни сложат в черен списък и да не правят търговия тук, няма да ми липсват. Постъпката на Йовко с designed for Microsoft кошче си беше много хитроумно решение.