понеделник, 27 март 2006 г.

R.I.P. Станислав Лем


От блога на Ясен Праматаров разбрах, че е починал Станислав Лем. Стана ми тъжно като за много близък човек. Чета го може би от 12-13 годишна. Тогава най-много ми харесваше "Непобедимият", по-късно се влюбих в "Соларис", в университета ме изкушаваше най-много притчовостта на "Кибериада". Преди няколко години благодарение на Иван Попов открих Лем футуролога, който някак беше подминат у нас. "Summa Technologiae" (и досега непреведена на български) е книгата, която ми даде невероятен тласък да променя възприятията си за света. За мен той ще остане винаги нещо повече от писател. А мисля, че и не само за мен той е по-скоро духовен водач и учител, комуто дължим много.

1 коментар:

Анонимен каза...

Лека му пръст - и вечна, надявам се, памет.

Велик писател беше.