петък, 24 февруари 2006 г.

Птичи грип ли? Дреболии...


...в сравнение с бюрокрацията. Гадното грипоподобно заболяване ми отне седмица, като ми провокира мигрената. Мислех си, че по-лошо нещо няма. Отминаващата сега седмица я завършвам със заключението, че има - държавната администрация.

И тя е по-лоша, защото не лежа на тъмно, чакайки да ми мине, а обикалям от гише на гише, от опашка на опашка, от ксерокс на ксерокс... Това беше цялата тази седмица и ще обхване началото на следващата. С две думи - оформям един внос и понеже не съм едра риба, а обикновен дребосък, се оказа, че повече време и пари разходвам за услугата по оформянето на вноса, отколкото е стойността на самия внос. Може ли за стока с цена около 500 евро да губиш седмица и повече плюс около 200 лв такси и прочие за оформяне на вноса? Безумица някаква, но хора, с които се срещнах по опашките, ми казаха, че с дребосъка е така. А аз пак с някакви такива идеалистични неадекватни представи се оказах.

Както и да е. Сменям бизнесмодела! Още не знам с какъв точно, но така - честно и по правилата не става поне в тази сфера. Трябва да намеря друга сфера, в която е възможно (все още се надявам, че има такава) човек без капитал, без да дава рушвети и без да нарушава законите, да живее от дребен бизнес. Казват ми, че няма такава. Не знам, все още имам ентусиазъм да опитвам.

Във Великобритания, където живее сестра ми, това е напълно възможно. Тя и зет ми са по нашата терминология "самонаети лица", т.е. въртят сами дребен бизнес и от това живеят съвсем не зле. Но изобщо нямат проблемите, кито съществуват тука. Само един факт: във Великобритания не е необходима съдебна регистрация за търговска дейност, докато по нашия закон трябва регистрация на юридическо лице /ООД в най-лекия вариант/или ЕТ, за да извършваш такава. Да не говорим по-нататък за кредитите и всякаквите разрешителни режими. Брррр, сега откривам какво блато вонящо е това...

Няма коментари: