неделя, 12 април 2015 г.

Google въвежда мобилна революция от 21 април


Fт 21 април 2015 г. ще има голяма промяна в Google. Компанията ще промени алгоритъма на търсене, така че да е съобразен с мобилната употреба на интернет. Според скорошна публикация в блога й, инженерите на технологочния гигант подготвят революция, с  която определяща вече ще е пригодността на сайтовете за ползване от мобилните телефони и таблетите. Хората търсят от телефона и таблета и това е от значение. От 21 април този нов алгоритъм ще бъде стартиран по света, засягайки мобилното търсене на всички езици и във всички точки на планетата.

Според Зайнеб Айт Бахаджи - член на екипа на Google Webmaster Trends, има резон да предполагаме, че повечето неоптимизирани за мобилното сайотве в мрежата може да паднат много надолу в резултатите от търсене.

Някои изследователски компании твърдят, че над 60% от търсенето в Google става през мобилните устройства и в този смисъл има логика компанията да се съобрази с това, предлагайки на потребителите най-добрата възможна услуга. компаниите, които работят за мобилните потребители на сайтовете им, ще спечелят голяма видимост в Google.

Как да се подготвите?

Сайтът ви има ли мобилна версия? Ако е така, няма за какво да се притеснявате. Ако не сте внедрили мобилна стратегия в онлайн присъствието си обаче, сега е решаващият момент да го сторите. В случай, че сте го направили, може да последвате следните стъпки:

Уверете се, че мобилната версия на сайта ви е активна и функционална. Автоматично реагиращият на мобилна употреба дизайн е най-популярен, но може да имате и отделно хоствана мобилна версия на сайта ви. Google няма предпочитание, стига мобилното виртуално изживяване за хората да не се прекъсва.

Проверете дали мобилните ботове на Google могат да хващат сайта ви. Ако Google не може да види сайта ви, може въобще да ги няма.

Проверете всяка отделна страница на сайта ви от мобилно устройство, за да бъдете сигурни в навигацията и наличността. Това че началната ви страница е приспособена към смартфоните и таблетите не значи, че останалата част от сайта ви е такава.

Google допълнително предлага два инструмента, които може да използвате, за да видите дали сайтът ви работи в мобилното - Mobile-Friendly Test и Google Webmaster Tools. С първия може да проверите дали сайтът ви отговаря на досегашните изисквания. Не е ясно дали този списък за проверка ще покрие всички фактори след обновлението на алгоритъма на 21 април, но идва директно от Google. Вторият инструмент също предлага доклад за мобилната употреба на сайта (Mobile Usability Report). От него може да разберете как Google вижда сайта ви и да откриете грешки и несъответствия - имате време да ги отстраните преди големите промени.

Източник: News.bg По материал и съвети на Джейсън Димърс, създател на фирмата AudienceBloom, в американското списание Entrepreneur

Няма коментари: