събота, 22 октомври 2011 г.

Защо Кунева. Антиаргумент. И заради медиите - мамка им !


Имам добър приятел, който не живее в бг. Обичаше си бг и му се живееше тук, но 3-4 години му ебаваха майката отвсякъде и се върна в Европа (където според мен си му беше мястото и нямаше нужда да експериментира с така нареченото родолюбие).

Той ми е също аргумент да гласувам за Кунева. Какъв е този ми приятел?

Владее перфектно английски, френски и немски. Има две висши образования от първокласен европейски университет, едното от които е право. Между другото, е и правоспособен адвокат - не само у нас. Преди това е работил като висш държавен чиновник. У нас стигна до директор в държавна агенция, във Франция, Великобритания и САЩ беше ръководител от висше ниво в държавната администрация. Между другото, докато експериментираше с родолюбието си (той не го смяташе за експеримент, а истински си вярваше бунака му с бунак), беше университетски преподавател и държавен служител - започна като експерт и за две години стигна до директор в ключова държавна агенция.

На всичкото отгоре е безупречен като личен живот. Даже на мен моралните му принципи навяват на старомоден консерватизъм, дори патриархалност. Патриархалност не в смисъл, че жената не е човек - о, към жените той е старомоден кавалер от 19 век, а в това, че за него всеки външен изблик на чувства е израз на лошо възпитание.

И когато наскоро попитах този брилянтен младеж защо не опита да влезе в политиката - всяка партия би го "глътнала" - той ми отвърна:

Защо в помията? Те ще ме направаят свиня като тях, а ти знаеш, че не съм.

Продължих да го убеждавам, а той кротко ми посочи, че:

Първи братовчед на дядо му е бил шеф на текезесе. Майка му е била секретарка на предпоследния шеф на ЦККооп - абе и той не му знаеше точно името на какво, но става дума за кооперациите при комунизма. На моето възражение, че секретарките нямат отговорност за управлението, той се усмихна: Ще им кажеш ли като почнат да пишат, че майка ми е работила за Живков?

И такива ми ти неправилности има в биографията на този ми приятел. Не посочих всички - защото ако стигнем до третите братовчеди, всеки в БГ е свързан с някой, който не е "правилен". "Правилен" според сегашните. Според вчерашните или утрешните може да се окаже суперправилен. Като дядо му на нашето слънце - кмет преди девети септември. Заради него слънцето не не го приели във факултета държавна сигурност в Симеоново и го направили прост пожарникар. А след двайсетина години пожарникарството се оказа едва ли не съпротива срещу режима.

Аз не съм слънце - каза моят приятел, но не съм и квинтесенция на злото. А ти ме караш да стана такъв. Благодаря, в Европа ми е добре.

За съжаление, не съм на възраст да започна в неговата, нормалната Европа. И съжалявам, че преди 20-тина години не се осмелих да пробвам.

2 коментара:

Анонимен каза...

Уважаема Вени Г.
Защо изтрихте коментара ми относно вулгарния език, който използвате в постовете си. Нима се срамувате? Или цензурирате всички, които ви критикуват макар и градивно? Харесвам ви като личност, но подобен език не отива на интелекта ви .....според мен.
Блога си е ваш .... мнението само мое.

Unknown каза...

Изтрих го, защото ми заприличахте на хайтър, а реших вече с хейтъри да не се занимавам. Съжалявам, очевидно съм сбъркала.

Езикът ми е честен - т.е. не лъжа. А вулгаризмите (доста по-малко, отколкото в реалната говорима реч на образованите хора) използвам със стилистична цел: маркиране на висока ценностна значимост.