В самото начало на 90-те, когато първите западни реклами нахлуха през екрана на телевизора, ги гледах със смес от удивление и възторг. Те показваха един друг свят - щастлив свят на щастливи хора, пълен с чудни вещи - свят, който ни бяха обещали, че ще имаме и ние.
И до днес помня рекламата на Adidas Torsion, за която днес смятам, че не беше нищо особено. Първата реклама на Pepsi обаче оценявам високо - с колежанчето и Глория Естефан като преподавателка, която изведнъж се превръща в пеещата и танцуваща Глория Естефан, хлапето надига кен пепси и задкадров глас казва логото на тогавашната кампания - "The Choise Of New Generation". Колко ли не търсих после тази песен и не можах да я намеря. И великолепната, разбира се, "Come To Marlboro Country" с неустоимия Marlboro man на Leo Burnett . "Елате в страната на Марлборо!" беше не просто имиджова реклама на марка, а покана да влезеш в един нов и чуден свят. По-късно разбрах, че идеята на Leo Burnett е била да продава мъжка и американска идентичност.
Ей за такива неща се размислих, когато видях в блога на Cybercrackerbg тая снимка. Тошо Тошев, Косьо Димитров - Самоковеца и гаджето му Цеци Красимирова. Cybercracker пояснява "Не е архивна, а от преди три години, но на някои много им се иска да изглежда такава, за да ни набиват в главите, че България е земя на групировки, курви и доносници. Щракнати в интимен момент, тримата сякаш показват кукиш на правовата държава, независимите медии и гражданското общество." И в главата ми моментално възникна реклама - "Елате в страната на групировките, курвите и доносниците!" Но това не е моята идентичност, това е ТЯХНАТА идентичност, на тези, които си присвоиха страната ни.
Снимката е правена в кабинета на ТТ и е публикувана в самия вестник "Труд". Апропо, смятам за признак на лош вкус една медиа да използва себе си, за да говори за себе си. Като репортажите на телевизиите за разни техни събития например.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Радвам се на всеки коментар и се старая да отговарям :-)